Red Dead Redemption 2 kreeg afgelopen woensdag een derde trailer en gisteren werd ook de definitieve boxart vrijgegeven. De website IGN heeft inmiddels een wereldprimeur gehad door als één van de eerste de game te mogen bekijken. De screenshots uit hun artikel kan je hier checken.

Wij hebben deze preview even doorgespit en hieronder de belangrijkste details voor je op een rijtje gezet. Het zijn er best wel wat en hieruit kunnen we opmaken dat Red Dead Redemption 2 een behoorlijk gedetailleerde game zal zijn.

  • Iedereen in de wereld heeft een eigen plek en doel, elke individu is ook meer dan alleen opvulling.
  • Dat gaat gepaard met eigen gedrag en niemand zit in een loop, waarin ze continu hetzelfde doen.
  • Afhankelijk van wat je doet, zullen mensen op je reageren. Richt jij je pistool op iemand, dan kan het zijn dat hij of zij op z’n knieën gaat zitten en gaat smeken voor zijn of haar leven.
  • Het kan ook zijn dat iemand wat steviger in z’n schoenen staat en dan een tegenreactie geeft, door bijvoorbeeld ook een pistool te trekken.
  • Arthur Morgan, de protagonist, is één van de belangrijkere leden van de Van der Linde gang.
  • De gang heeft een vaste basis in de game waar ze naar terugkeren om uit te rusten.
  • Deze basis, oftewel een kamp, is ook een levendige community.
  • Iedereen in deze community dan wel gang heeft zijn eigen plek en taken.
  • Als er genoeg eten en drinken is in het kamp, dan is de sfeer goed. Bij een gebrek daaraan zakt het moraal.
  • Arthur is de rechterhand van Dutch Van der Linde en hij heeft als taak om de boel draaiende en de mensen tevreden te houden.
  • Rockstar probeert de hoofd- en zijmissies minder scherp te duiden, door het als gelegenheden te presenteren.
  • Veel van de missies zijn afhankelijk van de tijd, waar je bent en met wie je bent.
  • Je zult tijdens het avontuur veel keuzes moeten maken en jouw reactie bepaalt de reactie die je terugkrijgt.
  • Je hebt totale controle over Arthur z’n reacties en acties in de wereld.
  • Arthur kan uiteraard paardrijden, maar Rockstar wil dat er een band tussen jou en het dier ontstaat. Hoe meer tijd je met het dier spendeert, hoe prettiger het zal reageren in bijvoorbeeld vuurgevechten.
  • Een goede band zorgt voor een betere samenwerking daar waar een ongetraind paard erg onvoorspelbaar is.
  • Als je van je paard afstapt, dan zal het paard blijven staan waar je het dier hebt achtergelaten. Je kunt je paard overigens roepen door te fluiten, maar dat werkt alleen als je dichtbij bent.
  • Je paard is meer dan een vervoersmiddel, het dient ook om je voorraden en wapens mee te kunnen nemen. Het beest kwijtraken zou dus zonde zijn.
  • Paarden reageren verschillend op terrein, water en stressvolle situaties, ook hebben verschillende rassen andere persoonlijkheden.
  • Het is mogelijk om op dieren te jagen.
  • Grote geschoten dieren kan je op de rug van het paard gooien en zo meenemen.
  • Als je dieren geschoten hebt, dan moet je niet te lang wachten met ze terugbrengen naar het kamp. Dieren kunnen gaan rotten en het vlees zal dan bederven.
  • Hetzelfde geldt voor als je vlees wilt verkopen aan een lokale slager. Hoe beter de kwaliteit van het vlees is, hoe hoger je beloning.
  • Daar heb je tijdens het jagen al invloed op. Een dier dat geschoten is met één pijl levert meer op dan een dier vol hagel.
  • Als je een bankoverval pleegt, dan kan je ervoor kiezen om kluizen te kraken. Je kan ze echter ook opblazen met dynamiet om zo veel tijd te besparen.
  • Als je iemand doodschiet over een grote afstand, dan wordt dat in slow-motion getoond.
  • Als je tijdens het vluchten je hoed verliest, dan ben je die kwijt. De hoed zal niet opeens weer op het hoofd van Arthur terechtkomen.
  • De multiplayer zal een volledig nieuwe open wereld ervaring zijn, meer details gaf men helaas niet.

Tot zover alle nieuwe details. Red Dead Redemption 2 ligt vanaf 26 oktober in de winkels.