In de nieuwste editie van Game Informer vind je een preview van Days Gone met een hele hoop sappige details. Iemand op Reddit is zo vriendelijk geweest om de belangrijkste details op te sommen, wel zo makkelijk dus. Hieruit blijkt dat de game al ruim vijf jaar in ontwikkeling is, een flinke tijd dus. We zien sowieso vaker dat Sony studio’s uitgebreid de tijd gunt om een game te maken, dit zorgt ervoor dat de PS4 inmiddels veel blockbuster singleplayer games heeft.

Verder blijkt dat een team van ruim 100 man momenteel aan de game werkt en dat het idee voor Days Gone ontstond na de afronding van Uncharted: Golden Abyss voor de PS Vita. Days Gone is een zombie survival game, waarin het voornamelijk om survival draait. Het vinden van een medicijn tegen de zombies is in deze game niet relevant, zo staat te lezen in de preview.

Er zijn meerdere grotere stadjes die je kunt ontdekken en je wordt ondersteunt door een vriend genaamd Boozer. Van hem moet je overigens niets stelen, want dat kan invloed hebben op je vriendschap. Wapens zien er over het algemeen erg kapot en flink gebruikt uit, iets wat komt door de regen, aangezien het nogal veel regent in de game. Staal en regen zijn niet elkaars beste vrienden, met dit als gevolg.

Verdere details vind je hieronder in het overzicht, de game zelf staat gepland voor ergens in 2019.

  • Been in development for five years.
  • First idea came after making Uncharted: Golden Abyss.
  • More than 100 developers, team size has doubled since 2016.
  • Picks up several years after a pandemic has ravaged the US.
  • People infected by virus are simply called “infected” by NERO (National Emergency Response Organization).
  • NERO operated 12 checkpoints for quarantining and processing people, but now abandoned.
  • Deacon has a mercenary friend named Boozer.
  • Plot is about surviving, not finding a cure.
  • Stealing Boozer’s stuff will make him upset, which will effect your relationship.
  • Five encampments in the world which Deacon goes between, has to forge relationships.
  • Have to clear out locations to unlock fast travel.
  • Weapons look worn down because of the rain.
  • Larger towns to explore.
  • Weapons lockers and safehouses which refill ammo.
  • Deacon can scout camps with binoculars.
  • Deacon is the enforcer of a biker club called the Mongrels.
  • Bike is completely upgradeable with cosmetic upgrades such as paint jobs.
  • Can increase fuel efficiency and durability, swap out tires based on weather.
  • Can ambush camps.
  • Wide variety of weapons such as Shotguns, sniper rifles, molotov cocktails, pistols, LMGs, grenades, napalm.
  • Freaker-ear bounties, hunting animals, camps to clear.
  • Flashback missions where you learn about Deacon’s past with Sarah.
  • Ambush camps are bad, encampments are good.
  • Ambush camps will attack you roadside(marauders).
  • Freakers are drawn to dark places such as tunnels and will make nests.
  • Only way to clear freaker nests is via molotovs, gas cans, oil drums.
  • Deacon has “survival vision” which highlights items of interest, can be upgraded to highlight enemies.
  • Deacons stamina, health, time slowdown are upgradable.
  • Radio towers that you can climb.
  • No fetch quests or time trials, everything has context.
  • Hordes are scattered throughout the world.
  • 300 zombie hoard is a “baby hoard”, E3 2016 demo had 500.
  • Hordes need to eat, sleep, and drink. Travel in groups. NERO mass grave was where they were in demo.