Eerder deze week werd één van de slechts bewaarde geheimen van de laatste tijd officieel aangekondigd, namelijk RAGE 2. Welnu is bekend geworden dat RAGE 2 geen lootboxes zal bevatten. Tim Willits van id Software heeft dit bevestigd in een interview met het Duitse Gamestar.
“Wir werden keine Lootboxen haben, das kann ich ganz sicher sagen. Wir haben nämlich diesen neuartigen Ansatz: Du kaufst das Spiel und dann spielst du es.”
De visie van de ontwikkelaar is dat RAGE 2 als een service moet worden gezien, waarbij het de bedoeling is dat de game lang speelbaar blijft. Wat we precies moeten begrijpen onder de term ‘game als service’ is nog niet bekend, maar zodra we meer weten kan je dat hier op PSX-sense lezen.
beetje gek. Game als service is toch juist wat UBIsoft doet met titels als the division, GR wildbands etc.. dus dat staat een beetje haaks op wat ze hier zeggen..
Geen lootboxes is tegenwoordig de enige voorwaarde waar een spel zou moeten aan voldoen
Jammer
Heb ik 13 maanden gespaard voor niks … en bedankt !!
@94.212.74..xxx:
Deze game heeft niks met ubisoft te maken
Game as service… daar gaan we weer… service=betalen.
Hah! Service zooi hoeft niet in m’n singleplayer games. Instant budget bak game dus. Jammer, want was wel benieuwd naar dit spel
Euhhh oké
Uit het interview:
GameStar: Verfolgt ihr den Games-as-a-Service-Ansatz mit Rage 2?
Tim Willits: Ja, wir wollen, dass Menschen Rage 2 länger spielen, und wir glauben, dass wir ein paar spaßige Sachen einbringen können, die das ermöglichen, aber wir werden darüber erst im Detail sprechen, wenn wir näher an den Release von Rage 2 rücken.
Daarmee begrijp ik dat ze voortborduren op Rage 1.
De service kun je hier zien als: DLC wat (al dan niet betaald) wordt toegevoegd. Het onderhouden van de multiplayer modes (Rage 1 had bv. 2 multiplayer modes) en het optimaliseren van de game (bugs / glitches er uit halen).
Ik zie niet zozeer wat er negatief zou zijn als ‘game as service’, ook lettend op de aanpak bij Rage 1.