Sony vindt het niet zo leuk wanneer je claimt dat je vader bij Sony werkt wanneer dat niet het geval is. Toen een PlayStation Network gebruiker het berichtensysteem van het online gaming netwerk gebruikte om deze claim te maken en sturen, leverde hem dat een ban op.

PlayStation Network gebruiker Hamad Jalalie was Fortnite aan het spelen toen hij een boos bericht kreeg van een andere speler. Hierin meldde die speler dat Hamad aan het hacken zou zijn. Hierop antwoordde Hamad dat dit niet waar was en toen kreeg hij berichten van de andere speler dat hij gerapporteerd zou worden. Hamad dacht dit snel te kunnen oplossen door te zeggen dat zijn vader bij Sony werkte, maar dat kwam als een boemerang terug.

Na dit bericht kreeg hij namelijk een e-mail van Sony waarin stond dat hij zich niet voor mag doen als een medewerker met invloed bij Sony noch bij één van hun partners. Heb je dus met iemand een probleem via het PlayStation Network? Ga dan niet zulke onzinnige berichten sturen, want hiermee zal je jezelf alleen maar in de vingers snijden.

We are writing to inform you that your account has been permanently banned. We have made this decision based on your online activity in the message.

Pretending to be, or by association able to influence, an employee of Sony, its affiliates or 3rd party partners is against our code of conduct. You will no longer be able to access online multiplayer, PlayStation Store and other network features. Your account will not be reinvested at any point. We take the decision to ban an account very seriously, and we only do so after one of our moderators has carefully analyzed the situation. PlayStation Support, therefore, can not overturn this moderation decision.

Yours sincerely,
SIEE Moderation
Sony Interactive Entertainment