De CEO van Activision heeft aangegeven dat het niks ziet in het winst maken op de verkoop van tweedehands games. Zo vertelt hij in een interview met Joystiq dat hij de tactiek die ontwikkelaars als EA gebruiken schadelijk is voor games. Hij doelt hier op het opnieuw ‘verkopen’ van de online functies van een tweedehands game via DLC.

Bobby Kotick weet te vertellen dat hij vindt dat Activision betere manieren heeft geïmplementeerd om extra geld te verdienen aan games. Zo verdient Activision het “verlies” dat ze maken op doorverkochte games terug door het uitbrengen van DLC voor hun games. Ze lopen precies op het randje zodat ze de gebruikers niet het gevoel geven dat ze bedrogen worden, aldus Kotick. Al hun DLC heeft een goede kwaliteit-prijs verhouding en op die manier verdienen hun wat extra geld.

Interessant om te vertellen is dat ondanks dat dit zulke bescheiden prijzen zijn volgens Kotick, en daar zijn de meningen over verdeeld, ze ruim 20 miljoen dollar hebben verdiend aan de verkoop van Map Packs, waar het MW2 stimulus pack ruim 2.5 miljoen verkocht is voor 15 euro.

Het is dus goed nieuws dat Activision niet van plan is ons te laten betalen voor functies in tweedehands games, maar dat ze het meteen als excuus gebruiken voor de ongelooflijk dure map packs is dan weer jammer.