Tegenwoordig kijken uitgevers steeds meer naar andere manieren om extra geld te kunnen verdienen aan hun games. Sommige bedrijven zien de traditionele downloadbare content als ouderwets en willen andere services aanbieden, die wellicht lucratiever zijn. Take-Two president, Karl Slatoff, heeft echter laten weten dat zij nog steeds geloven in DLC.

Take-Two is het bedrijf dat games uitgeeft voor onder andere Rockstar en ook al is Grand Theft Auto Online erg succesvol door micro-transacties, de uitgever is nog steeds erg geïnteresseerd in het aanbieden van extra content waar een eenmalige betaling tegenover staat. Volgens Slatoff is het nog steeds een lucratief model en het is voor de consument heel erg aantrekkelijk, want zij kunnen meer uren steken in hun favoriete game. Het hangt uiteindelijk echter wel van het spel af voor welk model gekozen zal worden.

Het is ook afwachten wat Take-Two van plan is met Red Dead Redemption 2. Is het voor de uitgever een game waar traditionele DLC bij past of zal er toch voor micro-transacties worden gekozen?