Gisteren dook er plots een foto van een Assassin’s Creed: Odyssey sleutelhanger op die het bestaan van een nieuw deel min of meer deed bevestigen. De sleutelhanger wist samen met de subtitel tevens een duidelijke hint te geven naar de setting en dat komt overeen met een gerucht uit maart. Namelijk dat de game zich in Griekenland zal gaan afspelen.

Ubisoft besloot – voor de verandering – om zich niet een tijd stil te houden en de game maar gelijk aan te kondigen. Dit middels een teaser trailer, die je eerder vandaag hebt kunnen bekijken. Nu de setting door Ubisoft bevestigd is, zijn de onderstaande details erg geloofwaardig.

Deze details werden op 4Chan geplaatst, nog voor de officiële aankondiging. Of het 100% accuraat is, is onduidelijk aangezien de bron niet te achterhalen valt. Desalniettemin klinkt het allemaal erg logisch, maar neem het voor nu even met een korreltje zout.

  • De game speelt zich tijdens de Flavische dynastie af in Griekenland.
  • De wereld bestaat uit onder andere Macedonië, Achaea, Epirus, Thracië, Azië en de Egeïsche en Ionische zeeën.
  • Er zijn twee speelbare personages, maar je kan er maar één per playthrough selecteren.
  • Elk personage heeft een eigen verhaal, maar deze verhalen zullen zich hier en daar overlappen.
  • Elk personage heeft andere skills en een andere vorm van Eagle Vision.
  • De basis van de game is vergelijkbaar met die van Ghost Recon: Wildlands. Om het hoofddoel uit te schakelen hoef je niet alle andere doelen te voltooien. Bijvoorbeeld 3 van de 6 gebieden bevrijden zou voldoende moeten zijn.
  • De personages zouden beiden aparte doelen moeten hebben, behalve het einddoel, want daarmee overlappen de verhalen zich.
  • De Tempeliers gebruiken de appel om mensen voor Vespasianus te onderdrukken.
  • De game kent veel customization opties die werken zoals in Assassin’s Creed: Unity, maar dan met veel verbeteringen.
  • Het broederschap systeem keert terug.
  • Het renovatie systeem keert terug.
  • Het craften is flink geüpgraded.
  • Je zult vechten tegen mythische beesten en legendarische schepen op zee treffen.
  • De rookgranaten keren terug.
  • Het wapenwiel keert terug.
  • Naval gameplay keert groots terug en kent enorm veel customization.
  • Er zijn veel cosmetische opties beschikbaar voor je schip en crew. Denk aan vlaggen, zeilen, verf, crew, emblemen en meer.
  • Sommige van deze items zijn via de virtuele shop verkrijgbaar (micro-transacties?)
  • Er zal een vloot systeem geïntegreerd worden waarbij de speler commando’s kan geven aan AI schepen.
  • Sommige missies en optionele gevechten zijn gericht op de vloot.
  • Je kunt de schepen in je vloot ook upgraden.
  • De speler kan opgaan in de omgeving, denk aan mensen, statische objecten, mounts en meer.
  • Veel hiervan zijn voorzien van speciale animaties die je ook zag in de Discovery Tour (Assassin’s Creed: Origins)
  • Er is tevens een vermommingssysteem, vergelijkbaar met Assassin’s Creed: Unity.
  • Spelers kunnen nieuwe crewleden rekruteren, maar ook kunnen ze gekocht worden. Hetzelfde geldt voor het broederschap, die personen komen of op je schip of in je thuisbasis terecht.
  • Je kunt ze rekruteren via speciale missies, alsook via toevallige ontmoetingen.
  • Als een regio bevrijdt is, dan kun je winkels renoveren en herkenningspunten kopen. Dit genereert een inkomen en dat is handig om je vloot, broederschap en crew te upgraden.
  • Aya en Bayek hebben een rol in de game.
  • De game beschikt over herspeelbare missies, bijvoorbeeld in de vorm van locaties resetten.
  • New Game Plus is niet aanwezig, omdat spelers niets van het ene personage naar de ander kunnen overdragen.
  • Er zijn momenten in het heden, maar niet veel meer dan in Assassin’s Creed: Origins het geval was.

Tijdens de E3 zal Ubisoft meer bekendmaken.