Sekiro: Shadows Die Twice werd eerder deze week officieel aangekondigd en nu verschijnen er nog meer details over de game op het web. De game speelt zich af in Japan ten tijde van de Sengoku-periode. De wereld waarin het avontuur zal plaatsvinden is door From Software zelf bedacht en vormgegeven, maar wel op basis van thema’s uit die tijd. Zo zijn er bijvoorbeeld kastelen die niet echt bestaan hebben, maar die qua stijl wel bij het geheel passen.

Tijdens het avontuur ontwikkel je een eigen speelstijl en dat bepaald ook hoe je personage uiteindelijk zal worden. Dit gebeurt op basis van keuzes die je voorgeschoteld krijgt in de gameplay. De gameplay is vrij gevarieerd, zo zullen er verschillende vormen van combat zijn, maar ook kun je stealth toepassen en in alle manieren van spelen kan je jezelf verder ontwikkelen.

Stealth is – zoals al aangegeven – een optie, maar daar ligt niet de focus op, want als je gesnapt wordt maakt dat voor de ervaring niet uit. Bovendien is de gameplay meer op actie georiënteerd, maar dat neemt niet weg dat er verschillende moves zijn die je vanuit stealth kan uitvoeren. Bij slim gebruik zul je er veel voordeel uit halen.

De From Software games staan bekend om het feit dat je zeer snel de dood kunt vinden. Dat zal in Sekiro: Shadows Die Twice niet anders zijn, maar om te spreken van een SoulsBorne game gaat iets te ver. Als je in deze game doodgaat, dan is het mogelijk om jezelf tot leven te wekken op de plek waar je stierf, hoewel dat niet altijd zal werken vanwege beperkingen. Een leuke feature die bij het opwekken komt kijken is dat je vijanden kan verrassen. Als ze je gedood hebben, zullen ze een andere kant opgaan en als je dan weer opstaat, kan je ze van achteren aanvallen.

De game komt zonder multiplayer, het is een pure singleplayer ervaring. Het verhaal zal ook wat toegankelijker zijn dan bij de gemiddelde game van deze ontwikkelaar. Het komt kortweg neer op dat de hoofdpersoon alles is kwijtgeraakt en dat hij zijn meester moet redden van de Hashino clan. Ook wil hij wraak nemen op de mensen die hem zijn arm hebben afgenomen. Verwacht overigens geen verhaal gedreven game, want de game kent meer een lore.

De game is ook meer een actie/avonturen game dan een RPG, aangezien er geen klassen, statistieken, alternatieve wapens en armor in zullen zitten. Je krijgt ook geen opties tot character customization, want je speelt met een vast personage die van te voren is ontworpen. Interessant is overigens wel de prothetische arm, die in de game dient als middel voor het inzetten van gadgets. Je kunt een schild, fakkel, bijl en meer hanteren met je linker – prothetische – arm. Je rechterarm gebruik je altijd voor je katana.

Het vechtsysteem is in bepaalde mate ook wat anders dan de gebruikelijke actiegame, want alles draait om je houding. Als je op een vijand in blijft hakken die in dezelfde (al blockende) houding blijft staan, dan neemt zijn/haar kracht af. Eenmaal genoeg afgenomen, dan kan je een gore finishing move inzetten, maar dat werkt ook de andere kant op. Bewegen blijft dus belangrijk om te kunnen overwinnen. Als je een inkomende aanval echter perfect weet te blocken, dan zal de tegenstander uit balans raken en dat helpt jou weer met de tegenaanval.

Tot zover de nieuwe informatie. Nog meer weten over de game? Klik dan hier.