Ubisoft heeft eind vorige week een nieuwe update uitgebracht voor The Division en ja, we zijn wat laat, maar hieronder hebben we alle details van deze update voor je op een rijtje gezet. Het betreft hier update 1.8.2 en deze komt met een leuke feature met het oog op The Division 2.

De update introduceert namelijk ‘Shields’ en dit zijn collectables die beloningen opleveren voor zowel nieuwe als bestaande spelers. Door deel te nemen aan uitdagingen in de game, kan je een Shield verdienen en dat levert je een ‘Shield Cache’ op. Hierin vind je een selectie van waardevolle items en valuta.

Verzamel je meerdere Shields? Dan zal je daarmee bepaalde beloningen kunnen unlocken die weer gebruikt kunnen worden in The Division 2. In totaal zullen er 12 Shields beschikbaar worden gesteld, de eerste vier zijn nu live en de komende maanden komt er elke maand eentje bij.

De vier beschikbare Shields zijn als volgt:

  • Shepherd – Unlock the Base of Operations.
  • Hazard – Clear 25 landmarks in the Dark Zone.
  • Deadeye – Complete all weekly HVT’s within a week.
  • Avenger – Take out 10 named bosses in Manhattan, 10 in the Dark Zone and 10 in the West Side Piers area.

Andere belangrijke toevoegingen zijn 12 nieuwe Patches en audiologs die vrijgespeeld kunnen worden door te voldoen aan Shield uitdagingen. Verder is het Phoenix Credit limiet van 5.000 naar 8.000 opgehoogd.

NEW LEGENDARY DIFFICULTY MISSIONS

  • Madison Field Hospital
  • General Assembly

GAME CHANGES

Classified Gear
Predator’s Mark

  • Set Bonus (6 pieces): Hitting 10 shots without switching targets now applies The Predator’s Mark which makes the target bleed for 50% of the damage already done by those bullets. The Damage over time to the target is increased by 15% for every 3000 Stamina and can critically hit the target. When at 9000 Stamina the damage over time bonus is increased by an additional 120%. The Predator’s Mark ignores the Status Effect Immunity of NPCs.

Path of the Nomad

  • Set Bonus (6 pieces): 50% chance to have no cool-down for Path of the Nomad when playing solo. Take 60% less damage for 10 seconds after Path of the Nomad is triggered.

Tactician’s Authority

  • Set Bonus (6 pieces): Improved Tactician’s Authority stacks will no longer reset when using elevators. Stacks will now correctly be lost upon activation of Recovery Link.

Reclaimer

  • Set Bonus (4 pieces): Reclaimer support stations will now self-destruct when the set is unequipped.

GAMEPLAY

  • Support Stations with the highest health per tick will now take priority when in range of several stations.
  • Fixed an issue that would cause items to temporarily disappear from the inventory after having shared an item.
  • Implemented a cooldown that reduces the auto-snap on aim after first use.
  • Fixed an issue which would cause item mods to be unequipped when changing loadouts under certain conditions.

DARK ZONE

  • Contamination Events effect should no longer display as active once the event has ended.
  • Opera House Landmark will now spawn NPCs correctly.
  • We took care of a couple of evil cars in DZ09 that kept trapping unsuspecting players.

LAST STAND

  • Fixed an issue causing forward spawn points to be unavailable on certain maps.

GLOBAL EVENTS

  • Descriptions have been added to the loading screens for Global Event.
  • Smart bullets can now only be activated in the appropriate missions.
  • Corrected the ‘Never Enough’ commendation UI to not list Stolen Signal as a requirement.

UNDERGROUND

  • Underground bosses will no longer drop Vendor Exotic weapons.

AUDIO

  • Fixed missing audio in Last Stand, Skirmish & Camp Clinton for all non-English languages.

LEGENDARY MISSIONS

  • Mission reward panels have been updated to show the correct Gear Score.
  • Players are no longer able to bypass objectives in Legendary Amherst’s Apartment.

VANITY ITEMS

  • Overlapping arm patches have been fixed when combining ‘Roadie Jacket’ with ‘Ghost Recon Wildlands shirt’ or ‘Sniper shirt’.