Het komt vaak voor dat personages in games worden voorzien van stemmen die zijn ingesproken door acteurs die niet van dezelfde etniciteit zijn. Het kan erg goed zijn, maar dat hangt vooral van de skills van de acteurs af. Ook kan het ervoor zorgen dat het eindresultaat niet je van het of zelfs lachwekkend is.

De audio director van Ubisoft, Lydia Andrew, heeft tegenover VG247 laten weten dat Ubisoft met Assassins Creed: Odyssey deze ‘fout’ niet zal gaan maken. Het nieuwste deel in de franchise speelt zich af in Griekenland en de Franse ontwikkelaar maakt hiervoor gebruik van Griekse stemacteurs en actrices.

Hiermee wordt vermeden dat een speler uit de ervaring wordt gehaald, doordat alles heel natuurlijk klinkt en omdat het past bij het tijdperk en de locatie waar het avontuur zich afspeelt. Zo wordt de vrouwelijke held ingesproken door Melissanthi Mahut en de mannelijke held door Michael Antonakos.

“What we tried to do was look for actors who are Greek or have Greek ancestry. We really felt like it was a nice opportunity for us to have a deep dive into the culture of Greece and obviously Ancient Greece. You can have a great actor who’s great at accents, and that’s fantastic, but you can also find great Greek actors and work with them too.”