Anthem maakt geen gebruik van een bindend klassensysteem. Met andere woorden: het type personage dat je bij aanvang van de game aanmaakt, sluit bepaalde toekomstige vaardigheden niet uit. Je kan als speler later nog steeds alle richtingen uitgaan en je avatar precies zo uitbouwen als jij dat zelf wilt, zonder al te veel beperkingen. Het aanmaken van meerdere personages zal dus niet nodig zijn om Anthem op een zo volledig mogelijke manier te ervaren.
Dat wil echter niet zeggen dat het geen optie is. Mark Darrah van BioWare, de executive producer van Anthem, heeft op Twitter namelijk laten weten dat je, ook al is het niet per se nodig, per account meerdere personages zal kunnen aanmaken. Een precies aantal werd nog niet vastgelegd, al zal dit waarschijnlijk gelijk liggen met het aantal klassen dat de ontwikkelaar ons aanbiedt. Anthem zal op 22 februari 2019 in de winkelrekken verschijnen.
Ik vind het zoiets raars dat dit tegenwoordig nieuws is.
Je moet toch gewoon een extra character kunnen maken, ongeacht welke game?
Stel, je hebt een vriend op bezoek, en wil de game even proberen. Laat je hem/haar een nieuwe character maken.
Bedoel… weet even niet meer welke game dat was… maar er was een game waarbij je gewoon even een tientje neer moest leggen om een extra character slot te kunnen krijgen. Echt… de fuq mankeert er tegenwoordig aan mensen die dit bedenken…
@212.178.136.xxx: Was dat niet Metal Gear Survive waar je voor een extra char. moest betalen. Verder geeft hij wel aan dat het wel optioneel zal zijn misschien overheen gelezen 🙂
@Lon3wolf: Volgens mij was dat inderdaad met Metal Gear Survive, ja.
Maar dat is toch ook gewoon belachelijk?
Het is net zoiets wanneer je met een grote RPG (neem de oudere Final Fantasy games, bijvoorbeeld) dat je maar 1 save aan mag maken.
Weet nog wel dat ik met Final 7 iets van 20 verschillende saves had voor mijn playthrough destijds.
@212.178.136.xxx:
Toch fijn dat het met deze game niet hoeft, maar wel kan? Zit je iig niet zoals met Destiny te prutsen dat je warlock armor niet op je titan past en je daarom dezelfde strike nog 20 keer moet doen om je andere character te levellen.
Flop van 2019
@145.94.212..xxx: dat denk ik dus ook. dit soort games moet je niet van EA hebben. EA is leuk voor de simpele 13 in een dozijn games. maar dit soort grotere nieuwe IP`s zijn meestal overhyped en maken niets van hun belofte waar. beetje destiny maar dan van EA.
Begint al goed als het serieus nieuws is dat je meerdere characters kan maken. Word een flop.
@81.205.86..xxx:
EA geeft de game enkel uit, knakworst.
@81.205.86..xxx: is van Bioware. Dragon age-mass effect
@144.76.14.xxx: en die betaald en bepaald. Bijdehandje
@81.11.162..xxx: mass effect? Die ken ik niet meer.
Zie je dat monster op het plaatje bij dit artikel ?
Dat schijnt de ware gedaante te zijn van die EA knakker die de afgelopen E3 persconferentie deed….