Past Cure verscheen eerder dit jaar en hoewel de game vermakelijk was, kende het veel technische problemen, stroeve combat en meer. Wereldwijd kreeg de game veel kritiek te verduren en omwille van die reden heeft de ontwikkelaar besloten om nog een keer goed naar de game te kijken.

Met een nieuwe update doen ze de game op veel vlakken verbeteren en vernieuwen, zo krijgt het verhaal nu nieuwe elementen, waardoor het duidelijker wordt. De levels zijn opnieuw ontworpen, de Sanity meter is aangepast, er is meer interactie met de omgevingen, grafisch is het geoptimaliseerd en ga zo maar door.

Deze update is live gegaan voor de pc-versie van de game en ergens in de komende weken krijgen ook de PlayStation 4 en Xbox One versies deze update. Hieronder een trailer en daaronder de gehele omschrijving van deze update door Phantom 8.

Updated features

New areas and redesigned levels
Entirely new areas have been created to enable more immersive gameplay in levels that have been redesigned to offer a more challenging, and ultimately more enjoyable experience for the player.
More mind-bending abilities
In Past Cure, players have many different abilities, but to create more ways to play, and feel even more powerful, two new abilities have been added.

Mind bash allows you to stun or kill enemies and destroy objects within the environment.

Mind Fly creates a shield around Ian, which utilises sanity as the hits reign in, giving you a useful addition to your journey, but one that comes at a cost.

A story that continues to unfold
Throughout Past Cure, cinematics have been reworked to tell more of the story loved by its fans, and splintered across its levels are more elements of the backstory to discover.

Reworked Sanity Meter
The new sanity meter doesn’t recover from under 35%, and as it depletes toward zero, the nightmares from Ian’s dream world begin to surface in the real world, creating a new threat. Ian will have to decide upon fight or flight against these new foes until his sanity recovers.