Elke Assassin’s Creed draaide om een bepaalde periode in de geschiedenis die je via de Animus in-game kon herbeleven. Om een andere periode te herbeleven diende je simpelweg een ander deel aan te schaffen. Dat kan in de toekomst echter weleens gaan veranderen.
Ubisoft heeft via haar blog Lionel Raynaud, Ubisoft EVP, aan het woord gelaten over welke richting toekomstige games op zouden kunnen gaan. Zo vertelde Raynaud dat het in de toekomst bijvoorbeeld mogelijk zou kunnen zijn om meerdere historische tijdlijnen in een Assassin’s Creed game te verwerken.
Via de Animus zou je dan van de ene historische periode naar de andere kunnen reizen. Hetzelfde geldt ook voor games als Far Cry en Watch_Dogs, waardoor de games na het voltooien van de basis content niet langer min of meer afgelopen zijn.
“We would be able to – in the same world – have several historical periods, for instance, in Assassin’s Creed, and use the Animus to travel from one to the other,”
“Or have different areas of the world linked by travel systems, so that a Far Cry game or a Watch Dogs game could happen in different countries in the same experience, seamlessly.”
Hij zei ook dat de lijn tussen games die klaar zijn en uitbreidingen (updates/DLC) steeds dunner aan het worden is. Met een aanpak zoals omschreven zou een bepaalde titel in een service veranderen en hierdoor worden deze games nog langer voorzien van significante uitbreidingen, wat de spelers meer bij de games betrokken zal houden.
“This line gets fuzzier every year. We have bigger post-launch periods, longer lives for each of our games. Even the ones that used to be solo-oriented games, like action adventures, they now have a very strong post-launch, and people are staying in our worlds for a long time. So this line is absolutely fuzzier and fuzzier,”
“We all see a future where a game will stay [post-launch], and new experiences will come in the games. But we will have technology that will break the [current] limits of memory, for instance, because of new technologies that are arriving. “
Dit is wel pas iets wat technisch interessanter wordt met de volgende generatie consoles. Het kan dus heel goed zijn dat de games van Ubisoft over een paar jaar heel anders zijn ingericht. In plaats van jaarlijks een nieuw deel, een continue stroom aan nieuwe content om bestaande games uit te breiden en interessant te houden voor de spelers. Klinkt interessant, niet?
Nee liever niet 1 tijdlijn is al voor 1.5 maand speelplezier genoeg voor de minder actieve gamer. Zou leuker zijn om de 1-2 jaar een nieuwe game met betere graphics en gameplay
Hmmm kweenie….
Kom maar op. Werd eens tijd
Geloof ik niet. Ubisoft wil maar wat graag de omgeving, mensen en gebouwen kopiëren met hier en daar wat aanpassingen. In dit geval zal er heel veel extra gemaakt moeten worden.
Dus 60 euro betalen voor een deel van de service. En dan steeds geld bijbetalen
Ik hoop wel dat elke tijdlijn dan nog goed uitgewerkt wordt. Er gaat toch veel tijd in zitten om een historische setting geloofwaardig te weergeven
Liveservice game laat maar zitten. Dus een constante manier om geld uit je zakken te kloppen. 😐
@Flaming_Kaiser: Toch niet helemaal. Althans, ik denk dat Rainbow Six Siege een goed voorbeeld is van hoe het zou kunnen zijn, maar dan op een grootschaliger niveau. Die game draait nu al drie jaar mee en spelers zijn nooit per se genoodzaakt geweest om extra geld uit te geven.
Ik zie het al voor me: basisgame AC – – > animus gedeelte + 3 standaard tijdlijnen = 60€
Ieder nieuwe tijdlijn dat uitgebracht wordt + 10€= KACHING€€€
Klinkt interessant, niet?
@2.139.230..xxx: voor mij ook.
mvg
Klinkt een beetje als World of Warcraft achtige ondersteuning. Zou wel gaaf zijn.
Iedereen zagen omdat het ubisoft is.
Maar terwijl spelen ze al 2 generaties gta v…
Dit gaat niet werken. 2 maand na release brengen ze de game al used binnen bij bv game mania, zelfs voor de eerste DLC uitkomt. Soms zelf een gold ed.
@sdc1908: Das bij ELKE game…
En dat kan op de ps4 niet… onzin!
Klinkt als het begin… van het einde. 🙁
@Rastapopulos: Laten we gewoon eerlijk het is gewoon een manier om mensen aan een game te houden met simpele updates met minimale updates.
Het zorgt ervoor dat er steeds minder diversiteit is in games. Kijk naar Farcry nou ik zit niet te wachten dat ze het nog meer standaard gaan maken dus ik kan niet begrijpen dat iemand dat als een voordeel ziet.
Assassins Creed gaat nu juist de kant op met wat meer afwisseling dit is gewoon en reden om alles weer standaard te maken met de standaard uitbreidingen. Minimale moeite maximale uitgaves ja daar houden ze van bij Ubisoft.
Simpel gezegd dit wordt een manier om een game barebone uit te brengen nou veel plezier. Wat denk je dat dit gratis uitbreidingen gaan of de Whales zoals de industrie ze liefdevol noemt de mensen die rekening betalen.
En een standaard shooter als voorbeeld gebruiken ik ben helemaal gerust gesteld…. Nou wat voor updates een nieuwe operator om te gebruiken. 😐
@Flaming_Kaiser: Goed punt, het kan inderdaad ook net de andere kant op gaan en dat je dan games krijgt zoals je schetst. Of we daar blij van moeten worden wat valt te betwisten.
Toch verwacht ik wel dat Ubisoft genoeg content zal brengen, want gamers jaag je snel op de kast en de publieke opinie tegen je krijgen zit niemand op te wachten, zie bijv EA met SWBF2.