Fallout 76 laat ons alles wat we over de franchise weten eigenlijk vergeten, want het lijkt erop dat deze game totaal anders gaat zijn. Bethesda gaat voor een volledige altijd online wereld, maar dit neemt men wel heel letterlijk. Het nieuws komt nu namelijk naar buiten dat letterlijk alle personages in de West Virginia wereld online spelers zijn.

In een interview met Gamesindustry.biz vertelt Pete Hines, Senior VP Global Marketing bij Bethesda, dat Fallout 76 nog steeds een RPG is waarin je quests kunt doen, maar dat het wel heel anders gaat zijn.

“In our previous games, if you’re walking up a hill and there’s an enemy NPC we’ve placed there, there’s a little red thing that shows up on your compass to say ‘that guy’s a bad guy’. We cheated for you. You already know. But [in Fallout 76] you don’t know anything about that person or what their motives are, unless you’ve come across them before.”

Door CPU-personages weg te halen krijg je organischer speler interacties, aldus Hines. Je weet dus nooit wat degene die je tegekomt van je wil en het is altijd maar gissen of het een vijand is, of een vriendelijk personage. Het is nog maar afwachten wat Fallout 76 precies gaat worden, maar het klinkt vooralsnog erg mysterieus allemaal.