Tomb Raider en Rise of the Tomb Raider hadden allebei een multiplayer, maar daar stapt Eidos Montréal met Shadow of the Tomb Raider vanaf. In een interview met PSX-Sense vertelde Meagan Marie (community lead) dat dit nieuwe deel geen multiplayer zal bevatten, maar in ruil daarvoor komt de ontwikkelaar wel met coöperatieve tombes.

Shadow of the Tomb Raider zal in eerste instantie gewoon een singleplayer avontuur zijn, maar na de release mogen spelers downloadbare content verwachten. Deze downloadbare content bestaat uit additionele tombes die in de wereld van de hoofdgame thuishoren, maar er qua verhaal los van staan. Deze tombes bieden ook de mogelijkheid om in coöp gespeeld te worden.

Veel meer details wilde de ontwikkelaar hier nog niet over kwijt, maar de game zal in ieder geval niet over een multiplayer beschikken die vergelijkbaar is met de voorgaande delen. Momenteel ligt de focus van de ontwikkelaar op de DLC tombes met daarin coöperatieve elementen.

“We had a multiplayer mode in 2013 (Tomb Raider) and the Endurance mode in Rise of the Tomb Raider and so on. There were fans – hardcore fans – of both of them. The feedback we heard the most in terms of extended gameplay experiences is that people seem to want more tombs to explore. It’s right there in the title of the game, it’s what fans love, it’s what people want. So we’ll be releasing a tomb a month after the main game is complete as part of the season pass. These tombs will have some minor narrative elements to them in that they’re situated within the realm of the main game, but they’re in no way tied to the larger story.”

“There is a co-op element in some of the DLC tombs. We haven’t gone much into detail yet, but we’ve confirmed there will be a co-op element to it. Not talking about that yet, but you’re going to be able to go tomb raiding with friends. It’s fun. No multiplayer or Endurance and so on, this is where we’re putting our focus.”