Shadow of the Tomb Raider verschijnt volgende maand al en dat betekent dat er steeds meer informatie over de game gedeeld wordt. Aanstaande maandag mag je een uitgebreide hands-on preview verwachten hier op PSX-Sense waarin we je alles over de game vertellen.

In de tussentijd heeft Eidos Montréal nieuwe details over de game bekendgemaakt en die gaan over de volledig naar eigen inzicht in te stellen moeilijkheidsgraad. Hierdoor kan je het avontuur precies op jouw wensen/kunnen afstemmen. Geen zin in moeilijke gevechten, maar kan je lastige puzzels wel waarderen? Het is nu mogelijk om in te stellen.

Het gaat dus verder dan makkelijk, normaal en moeilijk, want per standaard moeilijkheidsgraad kun je een hoop specifieke aspecten apart instellen. Hieronder op een rijtje wat de mogelijkheden zijn binnen de combat, het exploreren en de puzzels.

Combat


Easy

  • Aim assist enabled
  • Enemies have lower health and do less damage
  • Ammunition boxes are plentiful
  • Enemies have illuminated silhouettes

Normal

  • Enemies have normal health and damage
  • Ammunition boxes are rare
  • Enemies have illuminated silhouettes

Hard

  • Enemies have increased health, do more damage and locate Lara more quickly.
  • No health regeneration in combat
  • Ammunition boxes are rare
  • No hit markers on the reticle
  • Enemies are not highlighted in Survival Instincts

Deadly Obsession

  • Same as hard
  • No HUD icon when Lara is being detected by an enemy

Exploration


Easy

  • Obvious white paint on critical path
  • Longer saving grab timer
  • Base camps are lit

Normal

  • Discreet white paint on critical path
  • Normal saving grab timer
  • Base camps are unlit

Hard

  • No white paint on critical path
  • Reduced saving grab timer
  • No Survival Instincts during exploration
  • Base camps are unlit

Deadly Obsession

  • Same as Hard
  • Base camps are unlit and require resources to light
  • Game only saves at Base camps

Puzzles


Easy

  • Lara gives direct hints on next action to perform
  • Interactable objects are highlighted in Survival Instincts
  • Objects necessary to progress highlighted in blue during Survival Instincts
  • Longer window of opportunity for timed mechanics

Normal

  • Lara gives general hints on the next action to perform
  • Interactable objects are highlighted in Survival Instincts
  • Normal window of opportunity for timed mechanics

Hard/Deadly Obsession

  • No hints are given by Lara
  • No Survival Instincts
  • Shorter window of opportunity for timer mechanics