De Assassin’s Creed franchise kent veel mooie en spannende momenten en gezichten die bij veel spelers wel geliefd zijn. Het stukje hedendaagse verhaal wat Ubisoft altijd verweeft in de games is echter niet even populair. Toch gaan ze in Odyssey verder met dit concept en het verhaal van Origins komt terug via de acties van Layla Hassan.
Gedurende een interview vertelde creative director Jonathan Dumont, dat het hedendaagse verhaal in Odyssey verder gaat op het punt waar het geëindigd is in Origins.
Ben je niet geïnteresseerd in dit onderdeel? Dan krijg je de mogelijkheid om hier niet al te veel mee bezig te zijn. Vind je het wel interessant? Dan krijg je in de game de mogelijkheid om dit verder te ontdekken, zo gaf Jonathan Dumont aan.
De game is verkrijgbaar vanaf 5 oktober aanstaande voor de PS4, Xbox One en pc.
[Assassin’s Creed Odyssey’s modern-day story] is definitely a continuation of Layla’s story, and it will evolve the story quite a bit. You’ll get some character development in there. She’s going to change and take an adventure that goes to places that you don’t expect, which is an interesting way of looking at it. Layla was introduced in Origins, but now we’re digging into what she’s looking for.
I don’t want to talk too much about it because when it comes to the present-day, some people like it, some don’t. You know how it is. But the way we do it is if you want to dive a little bit more into it, you can still explore, and we have optional dialogue choices you can pick to ask more questions about what’s going on. Or you can choose to get it pretty straightforward, but we do have a little bit more action thrown in as well to keep it engaging for those types of players too.
Kijk er naaruit
Oktober is niet normaal druk qua game releases.
mvg
@Mossad92: Klopt.
mvg
Boeit iemand de hedendaagse verhaal nog? Mij in ieder geval niet. Het verhaal sloeg helemaal nergens op in origins. Het had niet eens een cliffhanger.
Ubisoft gaat het hedendaagse verhaal vast en zeker zoveel mogelijk rekken. Want ze zijn zelf het spoor bijster. Die Layla (of hoe ze ook heet) is net zo eendimensionaal als Desmond.
@Mossad92:
Echt he mvd.
@2001:1c01:2b0f:4100:cd52:111e:7a45:6.xxx: Dat hele animus gebeuren is echt een van de slechtste ervaringen in games die ik ooit heb gehad. Deadly Premonition is een masterpiece vergeleken met al doe Animus onzin.
Puur geforceerd door Ubisoft zodat de games iets met elkaar te maken hebben. En goedkoper voor de films natuurlijk. Échte Assassin scenes in het verleden zijn natuurlijk veels te duur. Het zit als een blok beton vast aan de been van AC. Niemand die het ook maar boeit.
Hoe vet zou het zijn geweest als alle games hun eigen verhaal hadden, maar jij als speler kon al die ongeschreven connecties tussen de games maken. Tuurlijk kan je nog trilogies hebben net als die van Ezio, maar dan zonder de Animus gedoe. Dan kon je van buitenaf zien hoe al die Assassin’s in verschillende tijdperken toch iets met elkaar te maken hebben. Zieke lore. Ipv dat wordt het helemaal uitgekauwd en in je strot gedouwt alsof je een 12 jaar oud bent. Zonde
@Nasislike: eens
Kunnen ze ook de predator toevoegen aan het verhaal dat hun de makers zijn van de apple of eden of zo…net zoals in ghost recon……
Dat hedendaagse is tegenwoordig niks aan bij de ezio reeks was het mooi
Net zo slecht als die film. Echt totaal niet interessant, skip, skip en nog eens skip.
Persoonlijk vond ik, dat Origins nogal gehyped is geworden. Dit was em, ooh man dé game. Waarom niet goty ervan gemaakt?! Geweldig….bladiebladiebla.
Viel achteraf gezien een klein beetje tegen zelfs. En dan gaan ze er nu een soort vervolg aan geven? Wtf man.
Ik ben nog altijd bezig met de dlc’s van Origins. Heb nu meer dan 170 uur in dat spel rondgelopen, waarvan hooguit een half uur in het heden. Als er wat meer inhoud aan gegeven zou worden is dat een verbetering. Vooral bij eerdere delen was het heden boeiender.