Er zijn al verschillende video’s verschenen van Marvel’s Spider-Man na de lancering van het spel. Het einde lijkt nog niet in zicht, want er is weer een nieuwe video uitgebracht. Ditmaal laat Insomniac meer weten over hoe zij een ervaren superheld hebben gecreëerd.
In de PlayStation 4-exclusive is de hoofdrolspeler al een aantal jaren de superheld aan het uithangen, dus hij weet goed wat zijn mogelijkheden zijn. Hij is dus al erg ervaren en dat moest natuurlijk wel goed overgebracht worden in het spel. Om een volledige Spider-Man voor te schotelen was het ook een pré om de speler als Peter Parker te laten spelen. Welke beslissingen er nog meer zijn genomen kun je hieronder zien.
Let wel op! De video bevat wat spoilers, dus heb je het spel nog niet gespeeld en ben je van plan dat wel te doen, dan kan je beter niet kijken.
Leuk en aardig, maar inmiddels is er geen ruk meer te doen in de game na uitspelen.
Laten ze maar vertellen wanneer de NG+ erin komt te zitten.
Beetje saaie spel
@86.85.103..xxx:
Vermaak me er prima mee.
Ik ben gister voor de 2e keer begonnen! En geniet er nog weer net zo van! Voor mij ligt de re-play waarde echt wel hoog zat! Al is het jammer dat de DLC “pas” in oktober/nov/dec uitkomt.
Had van mij wel in sept/okt/november gemogen, met het oog op RDR2
@86.85.103..xxx: ik vind het spel alles behalve saai. Goede acties scènes, leuk verhaal en het ziet er super uit. Sommige side missions zijn erg saai (duiven vangen) en voegen weinig toe, maar verder en prima game.
Vind heel vet hoop dat ze keer mooie iron man of thor game maken
@86.85.103..xxx: Toch moet ik dit ook wel toegeven als een grote Spidey fan.
Swingen is niet meer even spannend als dat het was in SM2. Bizar. Geen fall damage is jammer en al dat geautomatiseerde gameplay vind ik ook niks. Dan houd je R2 iets te lang vast en dat gast ie heel Awkward swing weer. Daarnaast kan je niet te laag swingen wat in SM2 wel weer kon (met gave ren animaties terwijl hij nog aan een web vasthoudt). Je jump opladen kan ook niet meer want als je R2/X vasthoudt dan swingt ie natuurlijk en als je het op de grond doet na een val dan springt ie automatisch. Vage button assignments ook.
Het irritantste gameplay functie van Assassin’s Creed zit hier ook in door R2 vast te houden zodat Spidey alles voor je doet…
Echt heel jammer, want het ziet er allemaal veel mooier uit dan SM2 natuurlijk, maar dat gevoel is gewoon weg. Als alles zo on rails voelt dan wordt het ook gewoon snel saai. Je kan hier gewoon niet beter in worden in tegenstelling tot SM2 waar je uiteindelijk belachelijke tricks kon uitvoeren en tot je dood vallen. Die spanning ontbreekt hier en voor een spel als Spiderman is dat gewoon jammer.
Sorry, maar ik vind dat hele “ervaren Spiderman” maar een excuus om het spel lekker casual vriendelijk te maken, terwijl het in combat dan weer heel makkelijk is om snel dood te gaan. Jammer dat ze geen optie geven voor mensen die een iets geavanceerde swing controls willen.
Ps. Het verhaal zelf maakt veel goed
@Nasislike:
Jammer joh dat je het zo ervaren hebt. Je was zó enthousiast! Sterker nog mede door jouw enthousiasme heb ik hem ook day one gekocht. Het leek mij juist eerst niks… weet je nog “onderbroek over de legging en gaan!” ja dat was ik haha. Toch vond ik het te gek en heb ik er zolang mogelijk over gedaan om hem uit te spelen (afgelopen zondag).
@Nasislike: Mee eens
@ROODBAARD: Hahahahah damn, voel me vereerd! Goed om te horen dat je t alsnog vet vond!
Begrijp me niet verkeerd, het is echt een geweldige game en ik werd zelfs emotioneel aan het einde. Kan niet wachten om hem weer te spelen ook, maar dit zijn van die kleine kritiekpunten die dit spel voor mij boven RDR2 (verwacht van niet) en God of War had kunnen brengen. Dingen waar je teleurgesteld over kan zijn als je net als ik SM2 helemaal plat heb gespeeld vroeger. Het feit dat dat spel nog steeds sommige dingen beter doet zegt eigenlijk al genoeg. Het is voor mij een klassieker die niet zo makkelijk verbeterd kan worden en al helemaal niet in de eerste game van een nieuwe dev team. Ben al aan boord in de hypetrain van hun volgende deel 🙂
@Nasislike:
Hoeveel van het spel heb je gespeeld?
Combat is lachwekkend makkelijk later in de game.
Buiten dat, swingen is makkelijk gehouden*(is al games lang zo) om het casual te houden en gewoon het plezier erin te krijgen in een gamecultuur waarbij veel gamers fast-travelen.
En het werkt, record neer gezet voor Sony voor een spel wat vooral een 8.5~9 haalt inplaats van een 10.
@80.114.190..xxx:Net ff wat crimes gedaan en ben nu 97%.
Dat het swingen zo casual is heeft niet veel te maken met de succes van t spel. Het gaat mij meer om die “skill gap” van swingen. Het had iets dieper gemogen zodat het ook langer interessant blijft.
Oh en misschien heeft dat te maken omdat manoeuvreren in games zo achterlijk lame is geworden in de meeste games van tegenwoordig. Dat mensen daarom nu zo veel op fast travelen. Ik vind rondrijden in GTA IV bijvoorbeeld nog altijd te leuk voor woorden. Physics gebaseerd, net als SM2. Duurt even voordat je het door hebt, maar eenmaal zo en het is zo leuk als wat. Dat mist voor mij hier helaas. Rondslingeren om de laatste crimes te zoeken wordt heel snel saai, terwijl ik nog niet eens een uur in het spel stop per dag.
Ps.Niet om te bitche, maar nog een mooi voorbeeld: Shadow ot Colossus heeft nog steeds 10X beter paarden physics en besturing dan de meeste games nu. Het voelt gewoon als of je een levend beest bestuurt ipv iets on rails. Veel devs stoppen daar geen aandacht meer in.