Update: Het lijkt te gaan om een misinterpretatie van internationale bronnen via RockstarIntel.com op basis van een preview in de Gameplay. Het is namelijk niet zo dat NPC’s je plots de weg gaan wijzen wanneer je de HUD uitzet, maar zij geven simpelweg altijd hints waar je naar toe moet. Of de HUD uitstaat of niet, heeft hier geen invloed op. Wanneer je dus een missie krijgt kan een NPC je vertellen dat je richting het noordwesten moet of wellicht het zuiden vlakbij stadje X. Het onderstaande originele artikel klopt dus niet.

Origineel artikel:
Rockstar legt in Red Dead Redemption 2 heel erg de nadruk op details, groot en klein. Met een ongelimiteerd budget kan je zo ver gaan als je maar wilt en dat blijkt nog maar eens uit een nieuw feitje dat bekend is geworden. Het uitschakelen van de mini-map, wat optioneel in deze game is, komt met een unieke feature.

Mocht je besluiten geen gebruik te willen maken van de mini-map, dan alsnog zul je natuurlijk je weg moeten vinden. In de game gaat dat dan op een natuurlijke doch wat bijzondere manier, want de gesprekken met NPC’s zullen dan veranderen. In de gesprekken die je zult hebben zullen NPC’s dan aanwijzingen geven met betrekking tot routes en bezienswaardigheden.

In de tijd waarin de game zich afspeelt was er uiteraard geen sprake van goede navigatie, dus je moest het hebben van kennis van de omgeving of de lokale inwoners. Dat dit ook in Red Dead Redemption 2 aanwezig is maakt de ervaring des te authentieker. Speel je met de mini-map aan, dan krijg je geen tips van de NPC’s.