Call of Duty: Black Ops 4 is op zichzelf een uitstekende game, maar als je naar de multiplayer performance kijkt is het nog niet optimaal. Dit komt voornamelijk doordat Treyarch de tick rate van de multiplayer servers heeft teruggebracht van 60Hz naar 20Hz. Inmiddels is dat weer opgeschroefd naar 30Hz, maar optimaal is het nog niet.
Dat roept natuurlijk vragen op hoe dat rond Battlefield V zal zijn en DICE heeft daar nu op gereageerd. Via Twitter geeft de ontwikkelaar aan dat Battlefield V vanaf de release op consoles een tick rate van 30Hz heeft. Op de pc ligt dat een heel stuk hoger, daar zal het vanaf de release 60Hz zijn.
De console versie ligt daarmee gelijk aan Call of Duty: Black Ops 4. Dit is overigens niet nieuw of een vreemd startpunt, de tick rate van Battlefield 1 lag bij de release ook op 30Hz. DICE zal overigens na de release proberen om dit op te voeren.
Nou beter dan eerst 60hz en daarna 20 en daarna weer 30hz
BF is altijd 30 Hz geweest (muv PC) dus prima
Battlefield heeft op de PS4 altijd al 30hz en 45hz servers gehad. Al weet ik niet of dat laatste ook het geval is in BF5.
Zullen na een tijdje ongetwijfeld 45hz en 60hz servers komen zoals in BF4 en BF1. In ieder geval zijn de servers van Battlefield stabieler dan die van COD.
Ok tickrates zijn een ding nu. Kan iemand deze tickrateleek uitleggen hoe het werkt als je bijvoorbeeld een lage tickrate hebt, voor wie het nadelig is en wat dat bepaald? Want ik heb met blackout echt te vaak dat ik een vijand helemaal vol blaf met lood, hij draait zich om en ik word gekilled. Als ik dan op de killcam kijk lijken al mijn schoten naast te gaan. Nu denk ik met mijn boerenverstand; deze lage tickrate daar moet toch iedereen last van hebben? Maar het is dus niet voor iedereen nadelig?
@Oldskool-NL: ja ik ben ook wel benieuwd naar de toekomstige antwoord op je vraag.
@Oldskool-NL: “Hoe hoger de tick-rate, hoe beter de hit-detectie en real-time info doorgegeven wordt aan de servers.”
Overgenomen uit dit artikel: https://www.psx-sense.nl/336919/tick-rate-black-ops-4-servers-weer-iets-verhoogd/
@Oldskool-NL: vraag ik me ook af. Dat niet iedereen er last van heeft. Net of andere landen wel op 60hz spelen
@84.105.19.xxx: dat artikel geeft nog geen antwoord op mijn vraag. Ik snap dat een hogere tickrate een hogere hitdetectie heeft, maar blijkbaar is dat voor maar één partij nadelig, in mijn geval voor mij. Mijn vraag is; wat bepaald voor wie het nadelig is?
@83.134.102.xxx: precies.
Ben die connection interuption echt beu bij cod, zeker als je bij een vriend wilt joinen. Ben echt blij dat rdr 2 eraan komt morgen
@Oldskool-NL: Een tickrate heeft te maken met hoevaak alles vernieuwd word tussen server en speler. Dus hoe hoger het getal hoe soepeler het zal spelen, en belangrijker nog, dat je kogels inderdaad aankomen op de plek waar je ze richt.
@fraggernl: dat vraag ik niet. Lees mijn comment goed aub.
@Oldskool-NL: wat dacht je van het feit dat je misschien alles naast schiet? Guns hebben allemaal recoil als jij full retard (sprayen) gaat op een enemy, dan zal 80% van jouw kogels naast gaan.
Je moet headshots maken, alleen lvl 3 armor heeft een helm dus headshots doen ram veel damage (ze negeren de armor). Zo komt het dat iemand anders jou binnen een paar schoten neer heeft en jij een heel magazijn nodig hebt. Heeft waarschijnlijk niks te maken met tick rates.
Tick rates zijn voor iedereen hetzelfde omdat het een server side iets is. Dus het is onzin dat het voor iemand nadeliger is.
@94.214.127..xxx: Dan moeten ze hier op psx niet verkondigen dat dat wel zo is, zure reactie trouwens vriend.
@Oldskool-NL: https://youtu.be/7nO9bZm8ceY