Aanvankelijk zou de wekelijkse update voor Fortnite gisteren al verschijnen, maar deze werd uitgesteld door Epic Games vanwege een aantal problemen die ontdekt werden. Inmiddels is dat verholpen en de update staat nu klaar om te downloaden. Fortnite versie 6.21 is live en dit is er allemaal veranderd.

Verdwenen wapens

Epic Games haalt wel vaker wapens uit de game met een nieuwe update. Ook dit keer is dat het geval. Maar liefst drie wapens worden in de Vault gestopt en die zijn per direct verwijderd uit de game. Het gaat hier om de Semi-Auto Sniper, Guided Missile en de Dual Pistols. Deze wapens zijn uiteraard nog wel te gebruiken in de Playground modus.

Opblaasbare ballonnen

Vanaf nu kun je met ballonnen over de map heen zweven. Pak een aantal ballonnen, blaas ze op en je begint te zweven. Pas wel op dat je niet te lang op de maximale hoogte vliegt, want de ballonnen gaan niet zo lang mee op grote hoogtes. De ballonnen zijn te vinden als Epic (Paars) en je vindt ze per 20 stuks. Je kan er maximaal zes tegelijk gebruiken.

Glider re-deploy

Sinds de Fortnitemares update is het mogelijk om vanaf een bepaalde hoogte opnieuw je parachute te kunnen gebruiken. De Fortnite community is aardig verdeeld over deze feature. De ene groep vindt het heerlijk en de ander haat het. Je kan nu gemakkelijker ontsnappen aan de storm en vijanden die je niet verwacht, maar tegelijkertijd is het vrijwel onmogelijk om iemand met fall damage te doden. Je kan zo hoog mogelijk bouwen als je maar wilt, want er is geen risico meer aan verbonden.

Epic Games houdt deze feature voorlopig nog in de game. De ontwikkelaar ziet dat niet iedereen het er mee eens is, maar wil toch gezien de positieve feedback verder experimenteren met de optie. Er wordt dus veel aan deze optie gesleuteld en er is nu een kleine verandering. Zo geeft de game prioriteit aan het geluid van vijandelijke gliders terwijl je schiet binnen een bepaalde afstand. Je hoort de vijanden dus beter op je af komen vliegen met Fortnite versie 6.21.

Perk-UP & RE-Perk (Save the World)

Save the World spelers weten wellicht hoe moeilijk het kan zijn om alle verschillende soorten Perk-UP’s te verzamelen. Met name de Epic en Legendary varianten van de Perk-UP’s zijn alleen beschikbaar in de latere gebieden en bij moeilijkere missies. Dat is nu verleden tijd met deze update.

De verschillende zeldzaamheden van de Perk-UP’s zijn nu beter verspreid en beginnen vanaf Plankerton. Ook is het makkelijker om nu RE-Perks te krijgen om zo je wapens van de juiste perks te voorzien. Verder kan je nu Caches vinden die zowel Perk-UP’s als RE-Perks kunnen bevatten.

Het is weer een aardige lijst met veranderingen dus kijk ook zeker even naar de changelog hieronder.

BATTLE ROYALE

PLAYGROUND

Bug Fixes

  • Updated Port-A-Challenge grenade names.
  • Improved clarity of where to throw Port-A-Challenge grenades.

WEAPONS + ITEMS

  • Balloons added
    • Epic rarity
      • Comes with 20 deployable balloons.
        • Allows the player to defy gravity by holding up to 6 balloons at a time.
        • Primary fire button to inflate a balloon, secondary fire button to let go of a balloon.
      • Can be found from floor loot, chests, Supply Drops, Supply Llamas, and Vending Machines.
      • NOTE: Don’t float too high for too long, balloons only last so long at max build height.
  • Grappler
    • When grappling as a vehicle passenger, the velocity of your vehicle is factored into the grapple force.
      • Only occurs in instances where vehicle velocity will be a net gain to grapple force.
    • Grappling as a vehicle passenger will now cause the vehicle to travel in a straight line to its destination rather than traveling in an arc.
  • Vaulted
    • Semi-Auto Sniper
    • Guided Missile
    • Dual Pistols
      • These items will remain available in Playground Mode.
  • 25% of explosive damage will now penetrate through structures and the environment.

GAMEPLAY

Glider Re-deploy
We’ve finished our first week of Glider Re-deploy being available in all modes. During this time we’ve been collecting internal data and monitoring constructive feedback from all of you. We understand that not all players agree with this change, but we would like to continue with this functionality in the game based on the positive results we’ve been seeing.

As this feature remains available, we’ll begin making quality of life changes to its functionality. First of which will be prioritizing Glider audio over weapon audio within certain ranges, this will begin in v6.21. We also plan on adding additional changes in future updates.

Thanks for the discussion and feedback you’ve provided. Please continue letting us know how we can improve this feature, your thoughts on its effect in matches, and any other feedback you may have as we continue to work on Glider Re-deploy.

Additional Gameplay Changes

  • Grass updates more frequently resulting in smoother animation.
  • Added support for Nintendo Switch Pro Controller and newer versions of PS4 and Xbox One controllers on Mac

Bug Fixes

  • Fixed an issue where picking up a trap could cause a hitch.
  • Certain bindings will no longer override the ability to use the fullscreen map and spectating actions.
  • Fixed the delay between using multiple Small Shields.
  • Fixed an issue where inventory could get stuck when using the Grappler while picking up an item.
  • Map zooming with trigger buttons works on Switch again.

AUDIO

  • Intensified Fiend Hunter Crossbow fire sounds.
  • Reduced volume of Cube Monsters and dynamic spawners.
  • It’s now easier to hear gliders while shooting or harvesting.

Bug Fixes

  • Fixed sniper projectiles playing the wrong impact sounds when hitting Cube Monsters.
  • Fixed Boogie Bomb music not playing for Cube Monsters.

REPLAY SYSTEM

Bug Fixes

  • Fixed a bug causing Quad Launcher rocket explosions to reset when scrubbing replays.

MOBILE

  • Optimization to reduce hitching on Android phones using Vulkan.
  • Snap-to-value slider added to the HUD Layout tool.

Bug Fixes

  • Widgets that should not have had editable visibility shown will now be properly hidden.

_________________________________________________________________________________

SAVE THE WORLD

MISSIONS + SYSTEMS

  • All rarities of Perk-UP and RE-Perk materials are now distributed starting in mid-Plankerton and beyond.
    • This applies to mission rewards and Miniboss Mission Alerts.
  • Perk Caches
    • New Cache type that can drop both RE-Perk and Perk-UP.
    • Will start appearing in mid-Plankerton.
    • These can drop from Mini-bosses and treasure chests.
  • The Volcanic and Vortex modifiers can now appear on mini-bosses.
    • The Vortex modifier allows the enemy to use a bolt of energy to pull heroes towards it.
    • The Volcanic modifier causes the ground to rupture under a player, exploding for huge damage.
  • Adjusted the Mutant Storm mission table to assure only one of the three modifiers could possibly appear in a mission.
    • Acid Pools, Smoke Screens, and Slowing Pools.
  • The Frenzied Deathburst modifier now applies an increase to enemy attack damage as well as a speed increase.

HEROES

  • Dim Mak Igor – Plague Doctor Ninja.
    • Available on November 1 at 8 PM Eastern Time.

Bug Fixes

  • Goin’ Commando’s perk Boomstick now properly deals energy damage.

GAMEPLAY

Bug Fixes

  • Fixed an issue where upgraded Adrenaline Rush would not revive allies.
  • When placing traps or using BASE with perks or attributes that increase max health to building pieces, the building pieces no longer get stuck with “Repair 1” instead of letting you Upgrade.
  • Fixed a possible crash leaving the zone on Xbox
  • Correct mission info now displays for party members in zone lobby.
  • Defenses built around storm trap are destroyed when storm trap is placed afterward.

ENEMIES

Bug Fixes

  • Taker now properly pushes players out of the way with swoop attack.
  • The outline for pumpkin headed Husks now appears properly.

UI

Bug Fixes

  • The zone selected by the party leader is now properly replicated to the other players in the lobby.
  • The Halloween-themed background is now properly appearing on the Fortnitemares quest map on the Play Tab.

AUDIO

  • Added sound updates for vote system with Mission Control.

Bug Fixes

  • Fixed issue with Disintegrator explosion sounds not playing consistently.
  • Fixed issue with combat music persisting when completing Fight the Storm missions.
  • Fixed issue with Husk Bee Hive damage sounds not playing consistently.