De streamingservice PlayStation Now is al geruime tijd beschikbaar en Sony voorziet de bibliotheek maandelijks van updates. Hierdoor zijn er steeds meer games te spelen via deze service en sinds kort is het zelfs mogelijk om games te downloaden.

Heel veel aandacht geniet PlayStation Now echter niet, maar het blijkt toch de meest succesvolle lidmaatschap gebaseerde gaming service te zijn. Uit onderzoek van SuperData Research is Sony marktleider met deze service. Hun marktaandeel ligt op 51%.

Heel veel (forse) concurrentie heeft Sony overigens niet, want Xbox Game Pass volgt op gepaste afstand met een marktaandeel van 15% daar waar EA Access het zelfs ietsje beter doet met een aandeel van 16%. Dat laat 18% ruimte over voor andere services, maar dat is nog meer gefragmenteerd.

Wat PlayStation Now mee heeft is natuurlijk dat deze service wat langer beschikbaar is dan Xbox Game Pass. Ook is dit onderzoek enkel van toepassing op de Verenigde Staten, dus of de verhoudingen wereldwijd vergelijkbaar zijn valt te betwijfelen.

Dat het lucratief is voor Sony, dat staat wel vast. PlayStation Now heeft in Noord-Amerika volgens SuperData Research dit jaar tot zover $143 miljoen opgebracht.