In Assassin’s Creed: Odyssey kun je door te spelen gaandeweg ‘Ability Points’ vergaren die je kunt spenderen in verschillende skilltrees. Mocht je toch niet helemaal tevreden zijn over je keuze in skills, dan kun je die punten terughalen en vrij opnieuw besteden. Dit gaat Ubisoft een beetje aanpassen naar aanleiding van community feedback.

Als je te veel Ability Points over hebt, dan is het nu nog een beetje overbodig. Dat gaat echter veranderen, want de uitgever werkt aan een nieuwe feature waarmee Ability Points een stuk meer waard worden. Om je daar alvast een sneak peak van te geven, kun je de afbeelding hierboven checken.

Heel veel wijzer worden we er nog niet uit, maar het kader rechts op de afbeelding is in ieder geval nieuw. Deze nieuwe feature voor Assassin’s Creed: Odyssey zal met update 1.08 aan de game toegevoegd worden. Wanneer die update verschijnt is nog niet bekend.

Verder zal Ubisoft alle spelers die level 50 bereikt hebben voor update 1.07 automatisch het maximale aantal Ability Points geven, omdat het converteren van overtollige XP naar punten niet voor iedereen duidelijk was. Als laatste heeft Ubisoft nog wat informatie vrijgegeven over wat de komende update nog meer aan zal pakken.

De details hieronder op een rijtje.

Engravings / Upgrades after Level 50

Following Patch 1.0.7, a lot of players pointed out issues related to engravings on items past Level 50. Thanks to your feedback, we’ve investigated and detected two issues related to this that will be addressed in our next patch.

The first issue is with the Detailed Statistics page [affected perks below] that makes it seem like perks values are decreased when upgrading past level 50. We are looking into this and want to assure players that the stats are functioning as intended and this is only a display issue affecting the below:

  • Damage with Bow on Distant Targets
  • Damage against Spartans
  • Damage against Athenians
  • Critical Hit Chance while Full Health
  • Critical Hit Chance while Low Health
  • Critical Hit Damage while Full Health
  • Critical Hit Damage while Low Health
  • Headshot Damage

The second issue regards poison damage and fire damage which is currently being calculated wrong.