In 2016 ging de Kickstarter campagne van de WWII-shooter Battalion 1944 van start en deze campagne wist binnen drie dagen zijn doel al te halen. De pc-versie is al een aantal maanden beschikbaar als early access-titel, maar van de PlayStation 4- en Xbox One-versies hebben we nog niets vernomen. Veel backers van de game werden dus een beetje onrustig, maar Bulkhead heeft laten weten dat deze versies nog steeds in ontwikkeling zijn.

De grote baas van Bulkhead, Joe Brammer, heeft zijn excuses aangeboden voor de slechte communicatie richting de backers over de console-versies van Battalion 1944. Tevens gaf Brammer toe dat zij iets te ambitieus waren over de releasedatum van de PlayStation 4- en Xbox One-versies. De ontwikkelaar gaat zich nu eerst volledig focussen op de pc-versie en deze helemaal afronden en dan zullen zij zich gaan richten op de console-versies. Tevens zullen ze vaker updates gaan geven over hoe het er met de game voor staat.

“I appreciate every single backer who got behind our Kickstarter, and I want to apologise for two things specifically. Firstly, the lack of communication around the console release – there are many reasons why we’ve remained tight lipped on the information surrounding Battalion’s console release, but it’s important for our backers to know that they have not been forgotten, we’ll always take care of the people who backed us early on. Then secondly, we set overly ambitious goals for a console release, that was a mistake internally.”

“We let our enthusiasm for Battalion 1944 get the better of us and set ourselves unachievable deadlines. This is something we have learned from and have corrected. For Battalion we’re just beginning a new chapter with the full release on Steam. In all the chapters going forward our focus is on providing a great classic FPS experience that combines the best parts of old and new shooters, [but] this takes time and we’re not willing to compromise on quality and risk releasing a lesser game, especially with the potential Battalion 1944 has.”