In 2016 ging de Kickstarter campagne van de WWII-shooter Battalion 1944 van start en deze campagne wist binnen drie dagen zijn doel al te halen. De pc-versie is al een aantal maanden beschikbaar als early access-titel, maar van de PlayStation 4- en Xbox One-versies hebben we nog niets vernomen. Veel backers van de game werden dus een beetje onrustig, maar Bulkhead heeft laten weten dat deze versies nog steeds in ontwikkeling zijn.
De grote baas van Bulkhead, Joe Brammer, heeft zijn excuses aangeboden voor de slechte communicatie richting de backers over de console-versies van Battalion 1944. Tevens gaf Brammer toe dat zij iets te ambitieus waren over de releasedatum van de PlayStation 4- en Xbox One-versies. De ontwikkelaar gaat zich nu eerst volledig focussen op de pc-versie en deze helemaal afronden en dan zullen zij zich gaan richten op de console-versies. Tevens zullen ze vaker updates gaan geven over hoe het er met de game voor staat.
“I appreciate every single backer who got behind our Kickstarter, and I want to apologise for two things specifically. Firstly, the lack of communication around the console release – there are many reasons why we’ve remained tight lipped on the information surrounding Battalion’s console release, but it’s important for our backers to know that they have not been forgotten, we’ll always take care of the people who backed us early on. Then secondly, we set overly ambitious goals for a console release, that was a mistake internally.”
“We let our enthusiasm for Battalion 1944 get the better of us and set ourselves unachievable deadlines. This is something we have learned from and have corrected. For Battalion we’re just beginning a new chapter with the full release on Steam. In all the chapters going forward our focus is on providing a great classic FPS experience that combines the best parts of old and new shooters, [but] this takes time and we’re not willing to compromise on quality and risk releasing a lesser game, especially with the potential Battalion 1944 has.”
Tegen de tijd dat die komt voor console heeft niemand er interesse meer voor en verkoopt het voor geen meter meer. Gemiste kans.
Alles op alles zetten voor de top en een mooie game, deed Ubisoft dit ook maar eens.
@89.205.135..xxx: Zo een kleine ontwikkelaar doet er natuurlijk wat langer om multi platform titels te maken dan een gemiddelde AAA developer. Het is inderdaad niet meer dan logisch dat men interesse verliest of andere games gaan spelen. Toch vind ik het wel tof dat ze de moeite nemen om naar de ps4 te komen.
Nog steeds veel zin in. Alhoewel je wel veel negatieve reviews leest op steam, kijk ik er nog steeds naar uit.
Op een of andere manier voelen die kickstarter games altijd aan als Aldi spellen (of de door jullie zo geliefde budgedbak-spel uitspraak) Ik vind die spellen altijd goedkoop en onprofessioneel aanvoelen zodra ik weet dat het door kickstarter van de grond is gekomen want je weet gewoon dat ze door gebrek aan budget gewoon niet kunnen waarmaken wat ze voor ogen hadden.
@84.106.85..xxx: de reden van kickstart is meestal de desinteresse van fatsoenlijke investeerders.. daarom worden ze meestal ‘Aldi games omdat met kickstart nog steeds geen fatsoenlijk budget hebben om een game mee te maken.. of het moet een game voor Android en ios zijn 🙂