THQ Nordic heeft de rechten weten te bemachtigen van Carmageddon. Deze rechten hebben zij overgenomen van ontwikkelaar en uitgever Stainless Games, die de laatste jaren de eigenaar was van het IP.
De wat oudere gamers zullen Carmageddon vast nog wel herinneren, de game kwam in 1997 uit voor de pc en maakte het mogelijk om alles en iedereen omver te rijden. De laatste editie van Carmageddon kwam in 2015 uit voor de pc, maar dit bleek niet echt een succes te zijn. Later werd de game opnieuw uitgebracht voor de PlayStation 4 en Xbox One als Carmageddon: Max Damage in 2016, die dan wel weer de nodige harten wist te stelen.
Wat THQ ermee gaat doen is vooralsnog onbekend, maar laten we hopen dat ze de oude tijden weer terug kunnen brengen.
Revolutionaire game… 20 jaar terug…
THQ koopt elke dag gemiddeld 3 merknamen op ofzo. Waarvan ze met 5% iets doen. In het kort: dit is geen nieuws met inhoud.
De laatste goede Carmageddon was jawel… de 1ste.
Destijds flink wat ophef over.
@77.174.26..xxx: Carmageddon 2 en Max Damage/Reincarnation was ook niks mis mee. Men legt alleen als speler de verwachtingen te hoog.
Carmageddon 1 .. Heerlijke game.. Helaas is de franchise daarna onderuit gekelderd.
@77.162.22.xxx: hoop dat ze 1 van de grond af aan opnieuw maken met de effecten van nu kwa niveau naughty dogg of rockstar graphics
Iwishicouldflyrightupintothesky
Mooie cheatcode was dat. Vooral handig in het bulldozer level. Vrees/vraag me af of deze game zich anno 2019 nog aan zal slaan.
@Esromeron: Nee, wedden dat tussen alle niet-pieten, homo’s, transgenders etc. etc. er wel iemand zal zitten die zich hierdoor geschoffeerd voelt en de game dermate aangepast moet worden dat er niets meer aan is …
Karma…
Valt weinig winst mee te behalen. De serie is dood
Vlad the impaler
Was toen een toffe game en uniek vanwege z’n soort.
Nu zit men hier niet op te wachten.
@Smitters1990:
Niet echt uniek hoor. Op bv de Commodore64 waren er ook al carcombat/deathrace games waar je punten scoorde door mensen plat te rijden.
Carmageddon bracht het wat gruwelijker en het had een marketingcampagne.
Om hetzelfde effect te hebben als het origineel, denk ik dat het er echt gruwelijk realistisch uit zou moeten zien. De vraag is of dat vandaag de dag, na een aantal aanslagen waarbij er met auto’s op mensen is ingereden, nog wel vermakelijk en gepast is.
Ik kan me voorstellen dat ze helemaal niets gaan doen met die licentie.
@77.174.26..xxx: Juist het gruwelijke en het choquerende was uniek voor dat tijdperk.
@Smitters1990: Er waren al shockerende games zoals Quarantine uit 1994. Best vermakelijk trouwens destijds..