Rockstar heeft zojuist laten weten dat er een nieuwe modus is toegevoegd aan Red Dead Online. Met de update van vandaag voegen ze Gun Rush toe, een modus waarin je survival instinct op de proef zal worden gesteld. Je moet zo snel mogelijk wapens en munitie verzamelen om te kunnen overleven in een speelgebied dat steeds kleiner wordt. Dit concept is niet nieuw, want dat kennen we natuurlijk van uitermate populaire Battle Royale games als Fortnite, PUBG, Call of Duty: Black Ops 4 Blackout en vele anderen.

De modus in Red Dead Online is echter wel wat kleiner van aard en kan met maximaal 32 spelers gespeeld worden in zowel een free-for-all als team speeltype. Net zoals in de welbekende Battle Royale-games, zal degene die als laatste overblijft er met de winst vandoor gaan.

Verder kondigt Rockstar ook nog andere updates aan die binnenkort beschikbaar komen. Zo zijn er nieuwe emotes, kleding en andere cosmetische items onderweg. Daarnaast beloven ze ook nieuwe Race en Showdown modi voor de online wereld van Red Dead Redemption 2.

De echt interessante updates zitten hem echter in iets anders. Rockstar zal namelijk nieuwe missies toe gaan voegen met een verhalende modus, alsook een breed scala aan nieuwe willekeurige gebeurtenissen in de wereld. Dit soort updates kunnen Red Dead Online naar een hoger niveau tillen, iets waar veel spelers ongetwijfeld erg nieuwsgierig naar zijn.

More updates are coming soon including new Races and Showdown Modes and new clothing and emotes, as well as some additional changes based on player feedback including:

  • Daily Challenges: Tackle new challenges each day covering every aspect of the game, from sharpshooting to evading the law.
  • Law and Bounty Upgrades: Some changes are coming to the way the Law and Bounty systems work in Red Dead Online to reduce the enticements for griefing. Soon, players will get a bounty for committing crimes and will be incentivized to pay them off within an allotted time. Wait too long and bounty hunters from each of the states will track the player forcing them to either pay up or escape.
  • Parley Changes: We’re making the Parley system easier to trigger so that you can avoid aggressive players more quickly. In addition, it will be easier to trigger Feuds, Posse Feuds and Leader Feuds to take on attacking players in structured competition.
  • Proximity-Based Player Blips: Player location blips will soon appear only over short distances, reducing the range at which you are visible to others, decreasing the likelihood of being targeted by another player across large areas. Down the line, we’re also looking to introduce the ability to identify players who grief and kill indiscriminately with a progressively darkening blip that becomes more visible and at a longer range, so everyone in a session can identify potentially dangerous opponents at a glance and from a safe distance.

More to Come
We are working on lots of new content that we will be releasing this year. Just a few of the updates in the works are:

  • All-new missions to build on your Story in A Land Of Opportunities – from previously established characters like Horley and Jessica LeClerk, and some new ones as well.
  • A range of Dynamic Events throughout the world
  • Lots of new competitive modes including new Showdown Modes and Races