Vanaf vrijdag 1 februari kan iedereen met de demo van Anthem aan de slag. Hopelijk gaat het dan wel allemaal vlekkeloos, want met de VIP-demo liep het behoorlijk in de soep dankzij allerlei technische problemen.

BioWare heeft echter een hoop geleerd en nu hebben ze aangegeven wat direct afgelopen weekend is aangepakt, of wat nog aangepakt wordt alvorens de gewone demo live gaat. Zie daarvoor het korte overzicht hieronder:

  • Entitlement bugs
  • Server performance updates to address much of the rubber-banding
  • Fixes for infinite loads and more being investigated
  • Platform bugs to validate Javelin unlocks
  • Client and platform login bugs

BioWare blijft vandaag en morgen flink testen om te voorkomen dat de ‘infinite load’ problemen wederom veelvuldig terugkeren. Dit was voor veel spelers een reden tot klagen afgelopen weekend.

In de tussentijd heeft BioWare ook nog een hoop andere verbeteringen en aanpassingen doorgevoerd in de game. Hieronder een overzicht van een paar belangrijke wijzigingen. Deze wijzigingen zitten overigens niet in de komende demo.

  • Weapons with 0% infusions
  • Weapons with bonus that applies to different Javelins
  • Plot integrity / party gather issues
  • Changes to Javelin unlock behavior
  • Fixes for losing XP at end of some expeditions
  • Performance Improvements
  • Additional stability fixes
  • A Social Hub: The Launch Bay
  • And a few thousand more (literally)…

Hopelijk gaat het vrijdag een stuk beter met de game. BioWare heeft in ieder geval niet stilgezeten en blijft waar mogelijk adequaat ingrijpen. Meer weten over Anthem? Check dan hier onze hands-on preview.