Het Gear systeem van Injustice 2 wordt tot op zekere hoogte overgebracht naar Mortal Kombat 11. Toch zijn er bepaalde verschillen ten opzichte van Injustice 2, zo zijn er geen extra stats te behalen in Mortal Kombat 11. NetherRealm heeft besloten om het Gear systeem in Mortal Kombat 11 te beperken tot enkel en alleen cosmetische aanpassingen.

Core Technology Group Producer Trevor Traub meldt dat er wel andere systemen zijn om de moveset of gameplay mogelijkheden aan te passen. Het Gear systeem is daar echter niet voor bedoeld.

Het is interessant om te zien dat een bestaand systeem, dat normaal gebruikt wordt voor onder andere stats, op een andere manier toegepast wordt.

Mortal Kombat 11 ligt vanaf 23 april in de winkels

Definitely. One of the major differences for Mortal Kombat 11 is that the gear itself has no stats. It’s cosmetic-only. But there are other things that you can slot in, to modify either moves or gameplay or recovery windows. We’re calling those augments. Those are all different. So, the gear itself is the cosmetic component, and then the augments are all different types of loot you can get throughout the game. You can deeply customize your character.

Like Skarlet has a bunch of different arguments. You can make her get even more life from blood, totally different things like that. You can make different versions of your character. And those customizations will be seen online, but it’s not quite like Injustice 2 — your stat changes won’t all be in play online, but the cosmetic choices will be seen by other players.