Mede-oprichter Sledgehammer Games leidt nieuwe 2K Games studio

Take-Two Interactive Software en 2K Games hebben aangekondigd dat ze een nieuwe studio gaan openen in Silicon Valley. Deze studio zal geleid worden door één van de oprichters van Sledgehammer Games en co-creator van onder andere Call of Duty: WWII, Michael Condrey.

De studio moet nog een naam krijgen en zal werken aan een onaangekondigd project. Gezien de historie van Condrey, is het goed mogelijk dat ze aan een shooter gaan werken. Vooralsnog blijft dit echter puur gissen, maar we zijn benieuwd wat 2K Games voor ons in petto heeft.

Take-Two Interactive Software, Inc. and its wholly-owned label, 2K, today announced that video game industry veteran Michael Condrey has joined the Company as President of the label’s new game development studio based in Silicon Valley. Best known for co-founding Sledgehammer Games and leading development for the renowned Call of Duty franchise, as well as his roles as Chief Operating Officer and Director at Visceral Games in establishing the popular Dead Space franchise, Condrey will build and lead a new development team to work on an unannounced project.

Condrey brings more than 20 years of creative, production and development leadership experience to 2K. His industry acumen played an integral role in bolstering one of interactive entertainment’s most distinguished franchises of all time – Call of Duty – including the development of the award-winning, first-person shooter titles Call of Duty: WWII (2017), Call of Duty: Advanced Warfare (2014), and Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011). Condrey also led creation of the third-person, survival-horror shooter Dead Space (2008), which earned Action Game of the Year honors at the Academy of Interactive Arts & Sciences’ Interactive Achievement Awards, as well as guided the James Bond 007 franchise to critical and commercial success.

“At 2K, we offer our collective audience a variety of engaging and captivating entertainment experiences. We continually seek opportunities to empower and invest in the right people and ideas,” said David Ismailer, President at 2K. “Michael’s unparalleled creative, production and leadership accolades are well-documented and deserved. We are greatly inspired not only by his passion but the potential for his new studio to complement our existing portfolio and development expertise. We welcome Michael to the 2K family and look forward to seeing our new Silicon Valley studio flourish in the months and years to come.”

“Great games come from the passion of a team driven by the pursuit of quality and the empowerment of an independent studio model. 2K’s studios have creative and technical autonomy, backed by a world-class infrastructure of support, and that offers the perfect recipe to build a new studio and craft experiences that will lead the next generation of gaming for fans everywhere,” said Condrey. “David and the dedicated people at 2K and Take-Two have an extensive history of rich and established brands, as well as a long tenure of executive leadership committed to supporting the ambitions of their independent studio teams.”

“Today’s announcement represents a rare and special opportunity for developers to help build and shape a new Silicon Valley studio from the ground up,” added Condrey. “I couldn’t be more excited, or thankful, to embark on this next step in my career.”

2K’s new Silicon Valley studio – with an official name to be announced – will join the Company’s family of wholly owned development teams, including Visual Concepts, Firaxis Games, Hangar 13 and Cat Daddy Games. Condrey and his future team will have the creative freedom to develop the studio’s vision and long-term projects while having access to a global network of proven industry leaders and resources across 2K’s studios. Those interested in pursuing career opportunities can visit the studio website or 2K Careers for more information.

17 reacties

  1. Anoniem -   
    144.76.14.xxx's avatar

    Sledgehammer games van de makers die lootboxes en exo-suits hebben geintroduceert in call of duty!

  2. Anoniem -   
    107.23.45..xxx's avatar

    word tijd dat 2K weer een BioShock game maakt

  3.    1185 XP
    TreyarchRockzz's avatar

    Sledge hammers zijn de makers van dead space.
    Dus Meschien een game in die richting 🙂

  4. Anoniem -   
    163.172.31..xxx's avatar

    @TreyarchRockzz: Dat zou cool zijn. Maar waarschijnlijk niet.

  5. Anoniem -   
    217.105.101.xxx's avatar

    @TreyarchRockzz: dat was toch visceral? Onlang gesloten door EA dacht ik

  6. Anoniem -   
    217.105.101.xxx's avatar

    Volgens mij maakte sledgehammer eerst multiplayermaps voor de cod’s van Infinity en treyarch en zijn ze uiteindelijk een volwaaardige developer geworden. Wel altijd bij Activision dacht ik. Dead space is EA

  7. Anoniem -   
    80.57.163..xxx's avatar

    the Darkness 3 zou ik top vinden, maar daar zit vast niemand op te wachten.

  8.    1185 XP
    TreyarchRockzz's avatar

    @217.105.101.xxx: je hebt helemaal gelijk.

    Inderdaad de dead space series werden ontwikkeld door visceral games die (onder anderen battlefield hardline hadden ontwikkeld.

    Weet je waarom ik op sledgehammers kwam omdat voormalige hoofd ontwikkelaar van de cod games als advanced warfare, ww2, ontwikkeld werden door Glen Schofield van sledgehamers en hij werkte toen mee aan dead space vandaar Haha foutje.

  9.    1185 XP
    TreyarchRockzz's avatar

    @80.57.163..xxx: een of ander manier kon the darknes mij nooit boeien weet niet waarom Meschien nooit goed in verdiept.

  10.    1185 XP
    TreyarchRockzz's avatar

    @217.105.101.xxx: klopt maar Glen Schofield die bij sledgehamers werkte die werkte toen mee aan dead space games.

  11. Anoniem -   
    143.176.119..xxx's avatar

    @TreyarchRockzz: Misschien is dit wel voor Bioshock. Je weet wel, die franchise die destijds nogal populair was en sinds het sluiten van de originele developer een beetje in limbo hangt. Zou vet zijn

  12. Anoniem -   
    143.176.119..xxx's avatar

    Zelfde gast als 217.105.101.xxx

  13.    1185 XP
    TreyarchRockzz's avatar

    @143.176.119..xxx: @143.176.119..xxx: ik gebruik dat woord “limbo” nooit.
    Dus nee ik ben totaal iemand anders.
    Wat klets je nou gek rare mensen soms hier.

  14. Anoniem -   
    143.176.119..xxx's avatar

    @TreyarchRockzz: 143 is dezelfde gast als 217. Doe ff rustig zeg.

  15.    1185 XP
    TreyarchRockzz's avatar

    @143.176.119..xxx: als je even je reactie duidelijk had geformuleerd dan had ik je reactie beter begrepen.

    Hoe jij dat zo schreef en gelijk de reacties na de mijne leek mij meer dan logisch voor mij dat ik dat zo dacht.

    Maar ja dat blijkt dus niet zo te zijn mooi misverstandje van mij.

    Laatste keer werd dat wel naar mij toegegooid dat ik zelfde persoon was ect door iemand anders.

  16. Anoniem -   
    143.176.119..xxx's avatar

    @TreyarchRockzz: Oke, ik snap de verwarring man. Staat er idd wat onduidelijk. No hard feelings.

  17.    1185 XP
    TreyarchRockzz's avatar

    @143.176.119..xxx: is goed hoor.
    Fijn weekend alvast :]