De South China Morning Post heeft gemeld dat China’s grootste games uitgever Tencent bezig is om samen met EA het succes van Apex Legends te evenaren in China. De uitgever is ook verantwoordelijk voor onder andere de Player Unknown’s Battlegrounds en Fortnite successen in China en voegt hier graag Apex aan toe.

Zowel Tencent als EA hebben nog niet gereageerd op het artikel van de South China Morning Post. Het is echter aannemelijk, gezien het succes van Apex, dat Tencent hier interesse in heeft. Zij bezitten momenteel al de uitgeefrechten van de grootste Battle Royale franchises in China en dus mag Apex hierin niet ontbreken.

Apex Legends is een heus succes en staat sinds de release al hoog in de charts bij onder andere Twitch, waar Fortnite het na de release van Apex helaas met minder dan normaal moet doen. Fortnites best single-day viewing record is 7.2 miljoen uur, Apex Legends heeft deze nu al verbroken met 8.4 miljoen uur.

Om actief te zijn op de Chinese markt is er goedkeuring van de overheid nodig en het is nogal een doolhof om dit proces te bewandelen. Bedrijven als Tencent helpen de Westerse uitgevers hier dan ook mee, als onderdeel van een exclusieve deal voor China. De beste keus is dus vaak om hulp van Tencent in te schakelen wanneer je in China succesvol wilt zijn.