Bungie heeft aangekondigd dat ze wat aanpassingen gaan doorvoeren in de Gambit modus van Destiny 2. Dit zal de ontwikkelaar middels een update doen die op 5 maart verschijnt samen met de start van het seizoen van de Drifter.

De reden dat Bungie deze aanpassingen doorvoert is om de kwaliteit te blijven waarborgen en dit alles is gebaseerd op eigen ervaring met Gambit, alsook verzamelde feedback sinds de release van Forsaken. Om je alvast een idee te geven van de komende veranderingen, zie het overzicht hieronder.

Destiny 2 Season of the Drifter – Gambit changes

  • Changed the third round of Gambit to a Primeval rush sudden death. This will speed up Gambit matches overall and add a change of pace to the final round.
  • Overhauled how we choose the invader spawn location and increased the number of invader spawn points for each map. This should greatly reduce the chances of spawning very near or in direct line of sight of an enemy Guardian.
  • Implemented Idle Protection which means that players that remain dormant for too long will not receive end-of-match rewards or Infamy points.
  • The Triumph “Light vs. Light” can now be progressed by killing any Guardian using a Super, not just invaders. This makes attaining the Dredgen title a less daunting task.
  • Adjustments to Blocker types by deposit tier:
  • Small Blocker = Taken Goblin with less health than the previous Phalanx.
  • Medium Blocker = Taken Captain with more health than the previous Knight.
  • Large Blocker = Taken Knight with more health than the previous Ogre.

Om spelers nog extra te motiveren om de game te spelen, zul je vanaf 26 februari 18:00 uur tot 5 maart driedubbel Infamy verdienen.