Eerder vandaag heeft Battlefield V een wat kleinere update ontvangen op alle platformen. Het betreft op de PS4 een update met versienummer 1.11 en deze update kwam zonder de downtime waarmee het normaliter gepaard gaat bij een nieuwe patch uit.
De update lost verschillende bugs op en flickering problemen die soms voorkwamen bij het deploy scherm van je squad in de multiplayer zijn aangepakt. Verder is er een oplossing voor de Company Coin rewards, die soms niet goed werden weergegeven.
Je treft de volledige changelog hieronder.
Weapons, gadgets, Specializations, and vehicles
- Fixed the M1907 SF Recoil Buffer Specialization which was previously not working.
- The ZK-383 and Selbstlader 1916 no longer have the wrong zoom level with some sights when using the Fast ADS movement Specialization.
- Fixed the inconsistency between the length of the visual effect of the Churchill Crocodile
- Fixed the inconsistency between the length of the visual effect of the Churchill Crocodile
tank’s flamethrower when viewing it in third person versus first person.Balance
- Increased damage drop-off start distance for buckshot and slug ammo by 1 m.
- 12g Automatic and M1897: Increased buckshot maximum pellet damage from 5 to 7.2.
- M30 Drilling: Increased buckshot maximum pellet damage from 5 to 6.3.
Maps and modes
- Practice Range: Fixed a bug where players would get stuck when using the Redeploy or Restart Practice Range functions.
- Combined Arms: on Hot Pursuit, the correct number of soldiers needed to advance the objective are now spawned.
- War Stories: Players should no longer run into a freeze on The Last Tiger during the section Reach German Forward Base.
- Fixed the controller vibration function that wouldn’t properly work on some maps while playing Grand Operations.
UI, HUD, options, and Assignments
- Fixed the flickering issue that could happen on the squad redeploy screen.
- All subtitles in the Combined Arms intro are now triggering correctly.
- Levelling from level 49 to level 50 now properly shows the correct level on the End of Round screen.
- Further fixes for the End of Round Company Coin counter. This should hopefully show the correct value for all players.
Stability and fixes
- Multiple crash fixes and stability improvements.
- PC: fixed a crash that could happen when players changed the resolution multiple times in a row while DLSS is enabled.
- PC: DLSS has been disabled when using DX11 due to stability issues.
- Xbox One: fixed an issue where shotguns dealt less damage than intended.
- PS4: fixed an issue where shotguns dealt less damage than intended.
- PS4: if the player happens to remove the network cable from the console during the map loading screen, they will once again be able to connect to EA Online without having to restart the game.
Ze mogen wel snel met nieuwe maps en facties komen, iedere keer op de zelfde maps spwlen begint nu wel saai te worden
Spelen*
@84.241.205..xxx: Komt maar 1 map bij met de Greece update…. Ik heb liever Premium dan die live service bs! Toen kreeg je iig elke 3 maanden 4 maps.
Belangrijkste wat er is…meer maps. Kijk naar battlefield4. Dan kun je er een paar jaar mee vooruit. Battlefield1 duurde onderhand een jaar voor een mappack kwam. Plus die paar nieuwe maps was hetzelfde dorpje maar dan wat anders neergezet. Was ik heel snel klaar mee. Jammer man. BF4 was de laatste fatsoenlijke battlefield.
@80.56.22..xxx: Welke map doel je op met het zelfde dorpje maar dan anders neergezet? Ik heb namelijk geen idee waar je het over hebt, naar mijn idee was er juist heel variatie in de maps van BF1.
MacBlade, ja klopt maar hopelijk bedoelen ze dat de locatie greece is en dat we dan 4 maps in Griekenland krijgen inplaats van 1 want, want dat zou echt naaiend zijn, kunnen ze net ze goed premium pass uitbrengen. Heb sinds gister gelezen dat meer naar de community gaat luisteren en ze hadden het over operation sunrise, dus ben benieuwd
En tuurlijk battlefield 4 was de laatste fatsoenlijke battlefield game met echt veel maps en wapens
@80.56.22..xxx: mee eens
@80.115.65..xxx:
Soissons. Zo’n dorpje in Frankrijk. Dan had je die map met die neergestorte zeppelin. Dat zijn dezelfde huisjes in een zelfde omgeving. Je ziet gewoon veel van dezelfde huisje en gebouwen terug in alle maps. BF4 is veel meer aandacht aan besteed. Tenminste…zo voelt het. Elke map is uniek. Ik ben weer bf4 aan het spelen. Dan merk je echt het verschil. Zit veel beter in elkaar. De maps zijn gewoon leuker en gevarieerder.
@80.56.22..xxx: Eerlijk gezegd vind ik die zeppelin map en Soissons heel anders aanvoelen. De huisjes zijn misschien dezelfde assets, maar daar blijft het dan ook wel bij. Het is niet zo maar wat huisjes verplaatsen, de zeppelin map heeft namelijk als belangrijke punten de zeppelin en het treinspoor. Ook voelde hij veel grimmiger dan Soissons. Maar ik vond de map met de zeppelin echt een kutmap, soissons speelde juist veel beter dus het voelde voor mij compleet anders aan.
@84.241.205..xxx:
Stop maar met hopen, het is slechts 1 map
En wederom een franchise naar de knoppen geholpen. Sinds bf4, wat in begin ook een drama was, is er geen fatsoenlijke BF meer uitgekomen. Dit was de laatste keer dat ik day one een BF game heb gekocht
@188.207.75..xxx: eens, Bf 1 had ik 2 maanden mee gewacht destijds, 40 euro. Dit voelt niet als een WW2 shooter. Echt een falende game! Ben er ook klaar mee. Speel wel nog regelmatig BFBC2 🙂