Apex Legends ontvangt vandaag voor het eerst sinds de release een patch die de balans van de game aanpast. Deze patch komt met twee nerfs voor tevens de twee meest populaire wapens van de game. Zo heeft Respawn Entertainment de spawn-rate van zowel de Wingman hand cannon als de Peacekeeper shotgun op alle zones beperkt. Om dit te counteren is de spawn-rate van energy wapens en ammo verhoogd.

Daar blijft het niet bij, Respawn Entertainment vond dat de Wingman met een Skullpiercer te sterk is voor de game. Daarom is de headshot multiplier van 2.5 naar 2.25 gegaan wanneer de Skullpiercer in gebruik wordt genomen. De fire-rate gaat ook omlaag bij de Wingman van 3.1 naar 2.6. De Peacekeeper krijgt ook flinke aanpassingen met nerfs voor bijna elke attachment.

Respawn Entertainment zal ongetwijfeld blijven kijken naar wat het meest realistisch en eerlijk is qua nerfs en buffs. Voor nu moeten we het hiermee doen en is het kijken hoe dit opgepakt gaat worden door de community. De changelog van de balans patch check je hieronder.

Weapon balance

  • Wingman and Peacekeeper availability has been reduced in all zone tiers.
  • Increased availability of energy weapons & ammo in all zone tiers.

Wingman

  • Rate of fire reduced from 3.1 -> 2.6 shots per second.
  • Skullpiercer headshot damage multiplier reduced from 2.5 -> 2.25
  • Increased base hip fire spread and decreased the rate at which hip fire spread decays (shrinks back down)

Peacekeeper

  • Shotgun Bolt rechamber rate has been reduced for the Peacekeeper only. Level 1 mitigation 10% -> 7.5%. Level 2 mitigation 20% -> 13%. Level 3 mitigation 25% -> 16%.