Apex Legends ontvangt vandaag voor het eerst sinds de release een patch die de balans van de game aanpast. Deze patch komt met twee nerfs voor tevens de twee meest populaire wapens van de game. Zo heeft Respawn Entertainment de spawn-rate van zowel de Wingman hand cannon als de Peacekeeper shotgun op alle zones beperkt. Om dit te counteren is de spawn-rate van energy wapens en ammo verhoogd.
Daar blijft het niet bij, Respawn Entertainment vond dat de Wingman met een Skullpiercer te sterk is voor de game. Daarom is de headshot multiplier van 2.5 naar 2.25 gegaan wanneer de Skullpiercer in gebruik wordt genomen. De fire-rate gaat ook omlaag bij de Wingman van 3.1 naar 2.6. De Peacekeeper krijgt ook flinke aanpassingen met nerfs voor bijna elke attachment.
Respawn Entertainment zal ongetwijfeld blijven kijken naar wat het meest realistisch en eerlijk is qua nerfs en buffs. Voor nu moeten we het hiermee doen en is het kijken hoe dit opgepakt gaat worden door de community. De changelog van de balans patch check je hieronder.
Weapon balance
- Wingman and Peacekeeper availability has been reduced in all zone tiers.
- Increased availability of energy weapons & ammo in all zone tiers.
Wingman
- Rate of fire reduced from 3.1 -> 2.6 shots per second.
- Skullpiercer headshot damage multiplier reduced from 2.5 -> 2.25
- Increased base hip fire spread and decreased the rate at which hip fire spread decays (shrinks back down)
Peacekeeper
- Shotgun Bolt rechamber rate has been reduced for the Peacekeeper only. Level 1 mitigation 10% -> 7.5%. Level 2 mitigation 20% -> 13%. Level 3 mitigation 25% -> 16%.
Nog niet uitgeprobeerd na de patch, maar altijd goed als ze de wapens wat meer in balans brengen 🙂
Nu nog seasonpas wat in maart zou komen
@84.28.120..xxx: volgens mij duurt maart nog ff. En zou als goed is rond 12 maart uitkomen
Geen aanpassingen voor de belachelijk ongebalanceerde hitboxes vd characters nog?
Dit was niet nodig.
My next weapon spitfire met 60 ammo,hoef amper te reloaden tijdens een gevecht.
@77.173.254..xxx: daar wordt aan gewerkt, zie hier het Reddit bericht van de ontwikkelaar zelf
https://www.reddit.com/r/apexlegends/comments/ay5hh2/live_balance_update_live_on_all_platforms_lets/
Vooral de peacekeeper was idd wel wat op. De wigman misschien ook wel een beetje maar wel echt een skill gun. Maar de G7 met de HCOG 2 of 3 blijft toch wel mijn favoriete gun.
@Oldskool-NL: Peacekeeper zelf is niet eens generfd, alleen de upgrade in combinatie met.
Volgens mij is Wingman op pc vooral zo sterk. Op console is de gemiddelde aim wat lager 😛
De wingman was wel veel te sterk inderdaad, vond hem om diezelfde reden ook erg fijn om te gebruiken. Het was alleen eigenlijk van de zotte dat je iemand met een volledig paars schild in een paar seconden neerschoot.
@Ezio Auditore da Firenze:
Ok bedankt.
De Gibraltar’s hitbox is 110%! maal groter dan de Wraith.
Hence waarom je de Wraith ook zoveel ziet. Neek daarbij de ‘vlucht skill’ die zij heeft en je hebt een zeer lame character.
Nu nog een Mozambique buff 😛
@77.173.254..xxx: Komt bij de start van season 1. Ze willen geen overhaaste changes maken.