The Division 2 heeft vandaag een nieuwe update gekregen nadat de game eerder deze ochtend voor ruim drie uur offline was. Na dit onderhoud heeft Ubisoft een patch uitgebracht van rond de 1GB die een hoop fixes bevat. Zo is een progressie bug, bekend onder de noemer ‘Castle’-bug, opgelost. De voortgang zal nu dus niet langer belemmerd worden.

Verder zijn er verschillende missie issues aangepakt en er is een loot exploit gedicht. De XP rewards voor alle endgame activiteiten zijn ook aangepast en matchen nu het level van de speler, in plaats van dat dit vaste waardes zijn.

Je checkt de gehele changelog van de patch hieronder.

Weapons

  • We removed a work in progress weapon that was not properly named and balanced.
  • Crossbows now deal explosive damage to multiple objects as intended
  • Exotic weapons equipped with silencers will now produce the sound they’re intended to make.
  • NPCs engaged in combat will now react to grenades as intended.

Missions

  • The ropes will now deploy properly to allow for extraction at the end of the Beekeeper Jeff side mission.
  • Players should no longer be able to unlock Castle prematurely. This issue would block progression in some instances.
  • Fixed a loot exploit that involved repeatedly killing bosses in some Invaded missions.
  • In Jefferson Plaza, the NPC scene can no longer be interrupted during a boss fight.

Other

  • Stopped “SHD CPU V.2” and “Cyclone Magazine” skill mods from dropping as loot. Player’s who already have the items can use them once they unlock the corresponding specialization perk.
  • Players will no longer get stuck on black screens after watching introduction cinematics.
  • We have updated XP rewards for all end game activities, so that they will scale to the player’s level, instead of being flat values.
  • Several corrupted audio issues have been fixed.