Anthem had al geen vlekkeloze VIP-demo lancering en enkele weken later ging de release van de game zelf ook niet echt van een leien dakje. Ofwel, de game op zichzelf lanceerde oké, maar er kwamen best behoorlijk wat problemen naar voren die BioWare niet eerder had geconstateerd. Dat heeft geresulteerd in erg veel kritische reviews en ook gamers zijn niet over alles even goed te spreken.

Op de website van BioWare heeft general manager Casey Hudson een bericht voor alle spelers geplaatst. Hierin erkent hij dat de release van Anthem niet goed ging, ook omdat het een stuk ruwer verliep dan verwacht. Nu hadden ze wel geanticipeerd op issues, maar het is grootschaliger uitgevallen dan van te voren gedacht.

Alles is uitgebreid getest, maar zaken blijken op een schaal van miljoenen spelers toch anders uit te kunnen pakken en daarom is het Live team volop bezig geweest om meer dan 200 verbeteringen in de game aan te brengen. Dat op het vlak van zoal progressie, customization, stabiliteit, loot en meer.

Ondertussen blijft de ontwikkelaar luisteren naar de feedback die ze ontvangen en ze beloven met meer verbeteringen voor de endgame loot, progressie, game flow, stabiliteit en performance te komen. BioWare is dus absoluut nog niet klaar met Anthem en we mogen meer kwaliteit gaan verwachten op termijn.

Afsluitend kon Casey nog kwijt dat ze begrijpen dat spelers sceptisch zijn, maar hij belooft dat dit pas het begin is van Anthem. Ze willen bewijzen dat ze zich op hun missie met Anthem zullen blijven focussen en dat het beste nog moet komen.