Fallout 76 kende een nogal ruwe start met technische problemen, veel kritiek en lage reviewcijfers, maar alsnog is het een succes te noemen. Todd Howard heeft tijdens een panel op PAX East afgelopen weekend aangegeven dat ze met veel uitdagingen te maken hebben gehad, ook omdat deze game anders en volledig nieuw voor de ontwikkelaar was.

Uiteindelijk wilde Bethesda natuurlijk niet dat de problemen daadwerkelijk de kop op staken bij de spelers, wat de ontwikkelaar nog meer uitdaging opleverde. Toch is het verkoopresultaat ondanks alle tegenslagen positief gebleken, want de game heeft het “very, very well” gedaan, aldus Howard.

“We definitely had some [difficulties], some of them much harder than we anticipated,”

“This was a very new and different project for us. We’re still doing other things that are more traditional – as I would call them – Bethesda games.”

“We have a huge – millions of players – a great player base in this game, we’re getting tons of feedback. Our goal is to build kind of a Fallout platform. We have tons of ideas, it’s been kind of a wild journey so far and we’re excited, there’s a ton of cool content coming.”

Wat de daadwerkelijke verkoopcijfers zijn, is niet bekend. Wat ongetwijfeld heeft bijgedragen aan het succes van de game, is dat de titel op een gegeven moment zowat gratis weggeven werd en met veel hardware werd gebundeld.

Spelers die zich met de game vermaken en blijven volhouden, hebben in ieder geval een mooie toekomst in het vooruitzicht. Bethesda heeft grootse dingen op de planning staan en dat voor de komende jaren. Verder kon Howard nog kwijt dat de achtste patch deze maand zal verschijnen. Een datum hebben we helaas nog niet, maar die zal niet lang meer op zich laten wachten.