Cyberpunk 2077 is al heel wat jaren in ontwikkeling en belooft één van de beste games van de aankomende tijd te worden. Als (één van de) meest geanticipeerde games van het moment, zijn er veel vragen die we hebben en een klein aantal wat ook daadwerkelijk wordt beantwoord.

Tijdens een interview met Philipp Weber, quest designer bij CD Projekt Red, werden vragen gesteld over hoe streng de hoofdmissies van de game zijn als het gaat om vrijheid. Schijnbaar zal de game, ook tijdens de hoofd verhaallijn, je de volledige vrijheid geven om te doen en laten wat je wilt. Afhankelijk van het resultaat van je acties, zal het verhaal een andere loop nemen, maar je zult nooit gedwongen worden om een bepaalde actie te ondernemen om een missie te voltooien.

Bij de vraag “Wat het domste ding is wat een speler kan doen?” werd het volgende, vrij grappige voorbeeld gegeven door Weber:

“So, it could happen that, instead of, for example, following a target, you decide to eat a Burger and in the Worst-Case-Scenario, in some Quests, the Target actually dies, which will have consequences in the Story.”