http://playsense.nl/plaatjes/img_4d15d2bc8a575.jpg

Eerder vandaag zagen we al nieuws over één van de grote titels van EA en nu is de volgende aan de beurt. Electronic Arts werkt namelijk samen met een relatief onbekende studio, genaamd People Can Fly aan een nieuwe titel. Tanya Jessen, een medewerker van deze eerder genoemde studio, wist in een interview met een grote Xbox site te melden dat Bulletstorm oorspronkelijk een zogeheten ’third-person shooter’ zou worden.

Oorspronkelijk wilden ze namelijk een systeem waarin je dekking zou kunnen zoeken, maar dit concept kwam later te vervallen. Men wilde echter dat de actie dichter bij de speler kwam, zodat het spel niet alleen spannender was, maar ook explosiever en sneller. Tevens kwam het met de vormgeving van wapens beter uit als we de game zagen vanuit ons eigen perspectief.

“We always knew from the beginning we wanted lots of environmental stuff. We knew we wanted an over the top pulp sci-fi feeling and we knew we wanted it to have a very distinct attitude and tone. But the gameplay was completely different than it is now at the beginning.”

“It was cover based. So it went from a third person shooter to a cover based first-person shooter to a non-cover based first-person shooter.”

“We actually went through lots of iterations of how cover could work really well in a first-person shooter space but when it came down to it, once we started to see how great some of the weapons were coming along we felt the core of Bulletstorm is the face of the enemy and the player figuring out what to do so in that case cover based combat didn’t really work so well.”

Bulletstorm is vanaf 25 februari in het ‘first-person’ perspectief uit de Europese winkels te halen.