Wanneer er een schema nodig is om alle edities van een bepaalde game uit te lichten om zo de consument te informeren welke editie wat bevat, dan gaat er vaak iets niet goed. Vooral niet wanneer er geen editie bestaat die alle content bevat als een complete uitgave, zoals je Ubisoft wel vaker ziet doen.
Control gooit het over een verwarrende boeg, want sommige content is weer exclusief voor de ene editie, terwijl de (wellicht) duurdere andere editie deze content niet heeft, maar die bevat dan weer andere dingen.
De aangekondigde uitbreidingen kun je bijvoorbeeld niet bij de retail-editie krijgen, maar wel bij de Digitale Deluxe editie. Die editie bevat echter weer geen leuke verpakkingen en goodies, want dat is natuurlijk alleen in de retail versie te vinden.
Hoe dan ook, check het schema hieronder (klikken voor uitvergroting).
Konden ze niet gewoon melden dat de fysieke release geen season pass bevat. Omdat dit toch zowizo digitaal is. De volledige game is er+ wat art kaarten en package.
Psn pre orders: psn avatar en dynamisch thema.
Digital deluxe: season pass+ 1 extra missie+ 1 extra gear
Echt belachelijk weer.
Nog nooit van deze game gehoord
Als de game maar goed is….dat is het belangrijkste.
Wat belachelijk ze hadden beter gewoon 2 versies kun maken en dat je bij fysiek iets meer hebt
Ik wil hem fysiek hebben als ik hem haal met 2 dingen (pre-order bonus thema en extra missie) uit de digitale
En season pass hoef ik nog niet eerst afwachten of het spel leuk is
Dit gaat toch echt helemaal nergens meer over man……….laat ze die game lekker ergens in steken waar de zon niet schijnt 😉
Zoveel verwarring en dan heet de game zelf Control..
@Frenchcorepower: er zijn 2 retail versies. Net zoals meeste games. En net zoals meeste games zijn de digital releases anders.
Maar andere games maken geen grafiek. Vindt niets speciaal aan deze grafiek wat anders ook is. Iedereen maakt drama omdat ze een grafiek zien. Zit niet eens een editie bij met een statue.
@62.45.204.xxx:
Hahaha, Out Of Control, more like.
Goed bezig psx. Not!!!!
Een heel verwarrende post terwijl er niets speciaal is aan de grafiek. Meeste digital games hebben een avatar en thema wat de retail niet heeft.
Bv: detroit become human, etc etc
En meeste retails hebben een steelbook versie die je meestal voor dezelfde prijs koopt op release.
Zucht …
Prima helder schematje, begrijp niet wat er verwarrend aan is?
Eh was er benieuwd naar maar nu laat ik dit links liggen zoveel content gelocked en edities.
Waarom niet net als Spider-Man.
1. Complete game
2. Complete game steelbook
3. Collectors edition met nieuwe dlc season pass
Ugh kom op, ik keek zo uit naar de game. En dan komen ze met deze praktijken.
ik gun dit soort sh#t jullie gewoon.
klinkt hard maar dit soort praktijken krijg je dus door te pre-orderen, je druk maken om pre-loads (wtf ook) en kansloze dlc meuk te kopen.
echt… de console community verdient dit.
Koop dan!
@83.134.244.xxx:
Gaat mij meer om vanwege de theme en de extra missie en koop liever altijd fysiek maar ik hoef al die shit wat er aan extra fysiek spul in zit niet
@84.106.85..xxx: Alsof jullie dit niet doen op steam. Ken genoeg mensen die games daarop kopen die pas over een maand uitkomen. En kopen mensen op steam geen dlc? Zeer apart. Want ik koop wel gewoon dlc op steam en preorder bepaalde games die ik wil.
Regel 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9 hadden ze al weg kunnen laten. Dit betreft content welke toch al standaard in elke editie zit en zorgt alleen maar voor onnodige verwarring. Die regels staan er enkel zodat het lijkt alsof er veel extra content beschikbaar is, maar hebben net zoveel toegevoegde waarde als nog een extra regel toevoegen voor bijvoorbeeld ‘Subtitles’ en dan alles aankruisen.
Vind het maar trieste ontwikkeling dat dit soort schema’s nodig zijn.
@84.106.85..xxx: PC gamer zeker?
@91.228.167.xxx: nee niet eens, maar ik kijk dit soort praktijken al een tijdje aan. Je had een paar jaar terug geen glazen bol nodig om te zien waar het naar toe ging… hier zijn we dan. Ons eigen toedoen.
@62.72.193..xxx: Pc gamers doen dit ook….
Die advertentie van ziggo is wel irritant op mobiel moet ik zeggen, hoor. Bedekt gewoon helft van de tekst en kan niet weggeklikt worden.
Ahh oke. Dus dit is wat we krijgen als vervanging voor microtransactions?
Word het nog een keer duidelijk dat gamers helemaal geen waarde hebben aan pre-order voordelen, DLC aankondigingen vóór release, release grafieken of een half afgemaakt spel?
Laat al die troep weg, we kunnen cosmetise micfotransactions nog net tolereren, zometeen mogen we nog betalen om een spel te kunnen instaleren na aankoop.