In een recent interview tussen Videogames Chronicle en Platinum Games is er meer informatie naar buiten gekomen over de toekomstplannen van de studio. We kennen Platinum natuurlijk allemaal van bijzondere games als NieR: Automata en Bayonetta, maar er komt meer. Bayonetta 3 is nu al geruime tijd in ontwikkeling, maar jammer genoeg staat deze titel vooralsnog alleen gepland voor de Nintendo Switch.

Verder is de studio ook halverwege met een titel dat volgens Inaba een game is die zij nog nooit eerder hebben gedaan. Hij zegt er meteen achteraan dat hij weet dat veel mensen dit zeggen, maar deze game zou echt iets anders moeten gaan brengen en het betreft iets wat op deze manier nooit eerder zo is vormgegeven.

Het doel van de studio is om uiteindelijk onafhankelijk te worden en zelf de games uit te gaan brengen, hiermee krijgen zij de vrijheid om hun franchises ook daadwerkelijk in eigen beheer te hebben. Momenteel werken ze aan twee nieuwe IP’s waarvan de licentie volledig bij de studio ligt, beide games zijn ook nog niet aangekondigd.

De bullet points uit het interview check je hieronder, het is in ieder geval erg interessant waar deze veteranen allemaal mee bezig zijn.

  • Bayonetta 3 will see a change in design process based on Platinum Games’ experience on developing Bayonetta 1 and 2.
  • Platinum Games is midway through the development of an unannounced title which “has never been done before,” according to Inaba. He added, “I know a lot of people say that, but the game we’re working on truly is unlike anything else. Even for our varied history of veteran game developers, this is something that has never been designed before. So from a game design perspective, we’re very excited right now.”
  • Platinum Games is aiming to move towards self-publishing, as it will eventually have the “freedom” to own its intellectual properties and make independent decisions on future directions.
  • “2019 will be an incredibly important year for us,” Inaba said. “Without speaking directly to the number of titles we may or may not announce, I can say it’s going to be a year of some major new approaches, new challenges and new methods for us. Basically, we’re building a new foundation that in later years will pay dividends. For us, new challenges are going to be very important.”
  • Platinum Games’ new approaches include a move away from relying on external publisher funding, as well as an examination of how it structures game design.
  • While Platinum Games has worked with third-party partners in the past on properties it does not own, such as BayonettaNieR: Automata, and the upcoming Astral Chain, it is currently working on two new intellectual properties owned entirely by the studio, neither of which have been announced.
  • The creation of wholly-owned properties will not result in the end of third-party collaborations, however. “There are still going to potentially be games in which we partner with publishers to do big things with big IPs,” Inaba said. There might be some co-publishing options where we’re doing some of it and they’re doing some of it to make a larger game, and there might be situations where we’re going to be self-publishing larger games as well.”