RAGE 2 ligt volgende week in de winkels en de game is niet alleen gemaakt door id Software, want ook Avalanche Studios heeft zijn steentje bijgedragen. Je zou – door de geschiedenis van die laatste ontwikkelaar – verwachten dat de map heel erg groot is, maar dat is niet helemaal het geval.

Avalanche Studios staat natuurlijk bekend om zijn grote speelwerelden. Een goed voorbeeld hiervan is Just Cause 4. De map van RAGE 2 zal echter niet zo groot zijn als die van de laatstgenoemde, maar wel zal er meer te doen zijn. Dit heeft Tim Willits, id Software studio director, in een interview met DualShockers aangegeven.

Het is de bedoeling om de gamer in RAGE 2 constant te voorzien van speelplezier, zonder al teveel pauzes. Als je een hele grote map maakt, dan is de kans groot dat je soms minutenlang alleen maar aan het lopen of rijden bent. Door de wereld wat compacter te houden is de kans daartoe een stuk kleiner.

“The physical size is actually smaller, but it’s denser. So, we don’t have jet planes; you’re not flying for a thousand miles, but as you saw when you played, we try to put something fun and engaging around every corner. We felt that was the way that we wanted to design this game. Denser and more compact.”