Begin dit jaar kondigde Ubisoft aan dat ze een nieuw systeem voor Rainbow Six Siege hadden ontwikkeld dat team killing tegen zou moeten gaan. Na dit verder uitgewerkt te hebben, alsook getest te hebben, is de nieuwe anti-team killing regelset dan wel feature nu in de game geïmplementeerd.

Waar het kortweg op neerkomt is dat als je op een medespeler schiet, ‘Reverse Friendly Fire’ wordt geactiveerd. Dit activeert zich zowel bij het aanbrengen van schade alsook bij het doden van medespelers. Alle toekomstige kogels die richting een medespeler gaan zullen vanaf dan gereflecteerd worden naar de speler die schiet.

Hierdoor kan de situatie ontstaan dat je jezelf door te ‘team killen’ doodt en dit werkt zowel met primaire als secundaire wapens. Met gadgets ligt het iets gecompliceerder, omdat de werking wat meer diepgaand is in sommige gevallen. Om dat te verduidelijken heeft Ubisoft een overzichtelijk schema gepubliceerd, zie hieronder.

Als laatste gaf Ubisoft nog aan dat dit de eerste versie van Reverse Friendly Fire is en dat ze in het komende seizoen meer veranderingen zullen doorvoeren. Zo werkt de ontwikkelaar aan een manier om dit systeem voor een heel squad te activeren. Tevens wachten ze feedback af om eventuele verdere aanpassingen te verrichten.