Zoals we gewend zijn uit vorige delen, zal ook de nieuwste telg in de Call of Duty-serie, Modern Warfare, over verschillende modi beschikken. Ontwikkelaar Infinity Ward wil nu echter een nieuwe visie op dit systeem invoeren: waar voordien alle modi apart stonden van elkaar, wordt er nu naar gestreefd de modi met elkaar te verbinden, waardoor de game meer als één geheel aanvoelt. Dit werd bevestigd tijdens een bezoek aan Infinity Ward door Charlie INTEL.

Neem bijvoorbeeld de vorige Call of Duty-game: Black Ops 4. Deze game bestaat uit drie aparte modi – Blackout, Zombies en Multiplayer – maar deze modi hebben eigenlijk niets met elkaar te maken, behalve als je het overkoepelende tier-systeem meerekent. Alle modi zouden eigenlijk alleenstaande games kunnen zijn. Call of Duty: Modern Warfare breekt met deze traditie door alle modi op bepaalde gebieden samen te voegen. Een specifiek voorbeeld hiervan is wapen-progressie. Wanneer je in de singleplayercampagne bijvoorbeeld veel speelt met een bepaald wapen en hiervoor een specifieke loadout vrijspeelt, kan je voortaan dat wapen met die loadout ook meenemen naar de multiplayer en vice versa.

Als je dus niet erg thuis bent in een bepaalde modus, hoef je deze niet meer specifiek spelen als je dat gewoon niet wil. Alle upgrades die je vrijspeelt in één bepaalde modus, blijven dus geldig voor het spel in zijn geheel.