Rainbow Six is een oude rot in het tactische-shooter genre en de laatste telg – Rainbow Six Siege – is ruim vier jaar na de release nog steeds een erg populaire game. Nu de volgende generatie consoles eraan komt is het de vraag welke kant de franchise op gaat. Daarover heeft Ubisoft aangegeven dat ze het huidige blijven voortzetten en dat er momenteel geen sprake is van een vervolg.

Geen nieuw deel en dus ook geen singleplayer in de toekomst. In een interview met Daily Star sprak Alexandre Remy, de Rainbow Six Brand Director, openhartig over de toekomst van de franchise. Tijdens het gesprek vertelde hij onder andere dat de singleplayer ervaring ‘dood’ is en dat alle aandacht uit gaat naar een competitieve multiplayer game:

“No, no, no. The Rainbow Six solo/singleplayer experience is dead. For Siege, forget about a solo campaign. We want this game to be a pure competitive multiplayer experience. All of our resources are going in that direction and to invest those resources elsewhere would be a digression.

When you have a game that requires so much support, and so much caring in patching and balancing, I don’t think you have the luxury to divert. Our fans expect a certain level of quality and a mastery in our games that is extremely high. Why would you only make an OK-ish solo campaign?”

Met een overstap van Rainbow Six Siege naar de PlayStation 5 en de volgende Xbox, wil Ubisoft Montréal ook niet denken aan een sequel. De Canadese studio wil zich juist richten op een samensmelting van verschillende platformen, zoals we recent al lieten weten.

“We don’t want a sequel whatsoever. The reason behind this is we don’t want to segregate our community between the different platforms. In an ideal world tomorrow, we’d love players from every platform to be able to play together. We are approaching next-gen with the same spirit.

We’ve been asking how can we make the player base of Siege today be able to migrate – if they want to migrate, that is – but also make this cheaper as much as possible or through backwards compatibility.

The strength of any multiplayer game is the size of its community, so I do believe that we have to make every effort possible that when next gen comes in, they are treated as a high-end PC versus another PC.”