Tijdens EA Play 2019 kregen we de eerste gameplay beelden te zien van de opkomende nieuwe Star Wars-game Jedi: Fallen Order. Na een interview met lead combat designer Jason De Heras door Game Informer, weten we nu meer over hoe het combat-systeem in de game precies zal werken.

De game probeert je als speler een machtig gevoel te geven terwijl je met je lightsaber vijanden neerhaalt, maar wil tegelijk ook ervoor zorgen dat combat nog steeds een deftige uitdaging biedt. Er zijn daarom ook twee soorten vijanden aanwezig: allereerst is er de zwakkere soort die door één hit met je lightsaber al het loodje legt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de Stormtroopers, die niet de beste schutters zijn en machteloos staan tegenover je lightsaberaanvallen. Er zijn echter ook vijanden die je aanvallen wel kunnen blokkeren en meerdere slagen kunnen weerstaan. Deze vijanden beschikken over een “guard-meter”, die je eerst leeg moet krijgen alvorens je hen kan uitschakelen.

Indien het je niet zou zijn opgevallen, dit systeem waarbij eerst de guard van een vijand doorbroken moet worden, lijkt wel erg sterk op het posture-systeem dat in Sekiro: Shadows Die Twice wordt gebruikt. Dit kan dus alleszins een teken zijn dat de makers van Star Wars Jedi: Fallen Order wel degelijk een bepaalde uitdaging in hun combat-systeem hebben gestoken. Voor degenen bij wie dit nieuws eventueel wat afschrikt: geen zorgen! Star Wars Jedi: Fallen Order is dan misschien uitdagend, Sekiro blijft nog steeds een ferme moeilijkheidsgraad hoger staan.

Het volledige interview kan je hieronder bekijken.