Uitgever Take-Two Interactive is toch wel een grote speler in de industrie en brengt via allerlei dochterondernemingen nieuwe games uit. De meest bekende hiervan zijn 2K Games, die jaarlijks met diverse sporttitels komt, en Rockstar Games, bekend van GTA en Red Redemption. De uitgever geeft in een recent interview aan mogelijk van visie te willen veranderen.

Take-Two CEO Strauss Zelnick vertelde tijdens het interview meer over de grote gaten tussen verschillende releases. Spanning opbouwen naar een titel is prima volgens hem, maar de uitgever brengt niet altijd veel games uit in een jaar. Een goed voorbeeld hiervan is natuurlijk Rockstar Games, die om de zoveel jaar een titel als Grand Theft Auto op de markt brengt.

Content op een frequentere basis uitbrengen spreekt de CEO wel aan, maar dat zou wel betekenen dat de games van kortere speelduur zijn. De contentflow zal daardoor hoger kunnen zijn, ook na de release van een game. Iets wat nu relatief laag ligt, afgezien van de updates voor GTA Online en Red Dead Online.

Of ze deze visie echt gaan toepassen is afwachten, maar wat zien jullie graag? Games die lang op zich laten wachten, maar wel enorm veel content brengen of vaker nieuwe releases die in eerste instantie qua speelduur wat korter zijn?

“It’s possible that games may be a bit shorter than they were in certain instances. It’s possible that the ability to deliver content on an ongoing basis for a long time after an initial release of a hit would mean that perhaps that initial release wouldn’t be as long in terms of number of hours of gameplay as previously had been demanded in a world where that was all you were getting.”