De zomer is net een weekje hier en Epic Games maakt daar handig gebruik van in Fortnite. Zo kunnen spelers tijdens de 14 Days of Summer speciale uitdagingen voltooien om zo nieuwe skins en dergelijke vrij te spelen. Naast dit evenement is ook de wekelijkse update weer daar en die brengt een paar oude bekenden terug.

Tijdens de 14 Days of Summer wordt er iedere dag een oud wapen teruggebracht en de Pump Shotgun keert voor altijd terug. Dit klassieke en toch wel gewilde wapen wordt als een experiment teruggebracht. De ontwikkelaar is benieuwd hoe de Pump Shotgun zich staande weet te houden tegenover de Tactical en Combat Shotguns.

Ook keert de Revolver terug al zij het wel in een nieuw jasje. Het wapen is voorzien van een nieuw design en doet flinke schade. De Revolver doet 64/66 schade en headshots doen dubbele schade. Het is te vinden in de Epic en Legendary variant. Ook Shockwave Grenades en Supressed SMG’s keren terug naar Battle Royale.

Daarnaast nemen we afscheid van een aantal wapens met deze update, namelijk de Rare Tactical Assault Rifle, Impulse Grenades, Rift-To-Go’s en de Pirate Cannon. Maar wees niet getreurd, want Epic heeft er een handje van om deze wapens op een later tijdstip terug te laten keren.

WEAPONS + ITEMS

  • Revolver
    • Available in Epic and Legendary variants.
    • Fires Medium Ammo.
    • Holds 6 rounds.
    • 63 / 66 damage per shot.
    • Headshot multiplier of 2.
    • Available from Floor loot, Chests, Vending Machines, Supply Drops, and Loot Carriers.
  • Vaulted
    • Rare Tactical Assault Rifle
      • With the unvaulting of the Suppressed Submachine Gun, we wanted to make sure loot distribution in this class of item was well distributed.
    • Impulse Grenades
    • Rift-To-Go
    • Pirate Cannon
  • Unvaulted
    • Uncommon and Rare Pump Shotgun
      • Available in floor loot and Vending Machines
      • There’s been a lot of feedback around the Tactical Shotgun and Combat Shotgun effectiveness, and so we’re experimenting with a world where the Pump Shotgun joins the current shotgun lineup.
    • Shockwave Grenade
    • Suppressed SMG
      • We feel the Suppressed Submachine Gun can fill a complementary role to the Burst Submachine Gun as a viable alternative.
    • Common, Uncommon, and Rare Revolver
  • Tactical Shotgun
    • Availability from floor loot reduced from 8.19% to 5.4%
    • Headshot Multiplier increased from 2 to 2.25
  • Burst SMG
    • Availability adjustments
      • Availability from floor loot reduced from 5.03% to 3.1%
      • Availability from chests reduced from 18.66% to 10.32%
    • Balance adjustments
      • Base accuracy increased by 13.6%
      • Jumping accuracy penalty reduced from 15% to 5%
      • Sprinting accuracy penalty reduced from 30% to 20%
      • Base damage increased from 23/24/25 to 24/25/26
    • The Burst SMG was dropping a bit too frequently for the role it was intended to fill. Additionally, it was underperforming when compared to similar items. 
  • SemiAuto Sniper Rifle
    • Availability from floor loot reduced from 0.65% to 0.44%
    • Availability from chests reduced from 5.1% to 3.4%
  • FlintKnock Pistol
    • Availability from floor loot reduced from 1.97% to 1.32%
  • Infantry Rifle
    • Increased the Epic and Legendary Infantry Rifle clip size from 8 to 10
  • Minigun
    • Increased player damage from 18/19 to 20/21
  • DrumGun
    • Reduced clip size from 50 to 40
    • Reduced fire rate from 9 to 8
    • Since the unvaulting, the Drum Gun has outperformed in unintended areas. This adjustment should help create more counterplay in combat. 
  • Heavy Assault Rifle
    • Increased damage from 36/38/40 to 38/40/42
    • The Heavy Assault Rifle usage rates aren’t quite where we’d like. This adjustment to Damage is intended to offset some of the downsides of the weapon.

GAMEPLAY

  • Supply Llama
    • Increased the material count from 200 of each to 350 of each
    • Increased the total number of Llamas per match from 3 to 5