“[Zonder Battleborn] had Borderlands 3 nooit zo goed geweest als het nu is,” vertelt art director Scott Kester in een interview met Metro. Het werken aan Batteborn heeft een goede invloed gehad op de art director, vertelt hij. Daarnaast wordt Borderlands 3 echt een grootse game, waar hard, maar niet haastig, aan gewerkt wordt.

In het complete interview wordt veel besproken, maar één van de belangrijke dingen is wel dat er hard gewerkt wordt aan een grote DLC voor Borderlands 3. De game zal hopelijk een endgame krijgen waar mensen naar zullen blijven terugkomen.

Wat betreft de invloed die het maken van Battleborn had, zegt Scott Kester:

“Hey, we want to try this Battleborn thing, we just want to kind of reset our palette, we’re gonna try this thing’. And we did it and… you know, if we didn’t make that game Borderlands 3 wouldn’t be as good as it is now. It made us think about things a little different.”

Daarna geeft hij aan dat de game niet gehaast wordt, maar dat ze er de tijd voor nemen om “the right thing” te kunnen maken. Vervolgens geeft hij ook aan dat de game ook veel groter ofwel ‘gevulder’ is dan al het andere wat zij tot nu toe hebben gemaakt.

we’ve put so much junk into this game. It’s frikkin’ huge. It’s considerably more content than we’ve put into anything else.