Nu het eerste fiscale kwartaal van 2020 in de gamewereld erop zit, publiceren verschillende bedrijven hun resultaten, om met trots te laten weten hoeveel centjes ze deze keer verdiend hebben. Ook EA, toch wel één van de grootste spelers op de markt, doet mee met deze trend. CEO Andrew Wilson blikt op een positieve manier terug:

“We had a strong start to FY20, bringing rich new experiences to our growing communities for Apex Legends, EA SPORTS, The Sims and more, […] from great new games to live services with longevity, subscriptions on more platforms and competitive gaming for more franchises, we’re pushing to lead with innovation, quality and choice for our players.”

Uit de vrijgegeven statistieken zijn enkele interessante dingen op te merken: vooreerst de digitale verkopen. Opvallend is namelijk dat van alle sales die EA in de voorbije periode doorvoerde, maar liefst 47 procent digitaal van aard zijn, wat een jaarlijkse stijging van zo’n 7 procent impliceert. Belangrijke oorzaken voor deze cijfers zijn publiekstrekkers FIFA Ultimate Team, The Sims 4 – inclusief talloze uitbreidingspakketten – en Apex Legends.

Ook mobiele games blijken populair te zijn bij het publiek, er is namelijk sprake van een jaarlijkse groei van maar liefst 17 procent meer opbrengsten. Onder andere Star Wars: Galaxy of Heroes doet het erg goed, zeker nu blijkt dat zo’n 80 miljoen spelers de game reeds uitprobeerden.

De geïnteresseerden kunnen het volledige verslag via deze link nalezen.