Ruim twee jaar geleden kwam ontwikkelaar Spiders met de aankondiging van hun nieuwe titel. De game heet GreedFall en is een RPG die zich afspeelt in een fantasy setting. De visuele stijl is geïnspireerd door kunst uit de 17e eeuw en heeft dus een donkere ondertoon. Na een handvol trailers en een webserie kreeg GreedFall afgelopen juli eindelijk een releasedatum: 10 september aanstaande.

Nu heeft Jehanne Rousseau, de CEO van Spiders, een boekje open gedaan over de speelduur van de aankomende fantasy RPG. Verschillende playtesters hebben namelijk aangegeven dat zij ongeveer 40 uur bezig waren met de game. Hierbij hadden zij wel een aantal sidequests gemist:

“Some playtesters said they were playing about 40 hours doing some side-quests but not all of them. They were saying that if maybe they’d done all the quests it would have been four or five hours more. I think that it really depends on how far you go into the crafting system, into exploration, and into the sidequests because there are plenty of them. If you just go through the main quest it will be far shorter, maybe 30 hours or something.”

Afhankelijk van jouw manier van spelen zul je dus tussen de 30 tot 45 uur kwijt zijn om GreedFall uit te spelen. Ook vertelde Rousseau over de verschillende eindes die er zijn. Het merendeel van de game zul je namelijk bezig zijn om relaties op te bouwen met andere personages en het nemen van bepaalde beslissingen:

“I really want players to make choices that feel natural or convincing to their own character. It’s really role-playing. Some endings can be seen as bad by some people or good by some others, and I’m OK with that. We really want these different endings to not just be moralistic imposed choices made by us.”

Door de vrij lange speelduur en verschillende eindes lijkt GreedFall dus in ieder geval qua herspeelbaarheid punten te scoren. Zoals gezegd is GreedFall vanaf 10 september verkrijgbaar voor de PS4, Xbox one en pc.